Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bra processor?

  • tim-eriksson

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 20:02

    Om du inte går ut för budget budget hugg en lapitopis med Intel core 2 duo. 2 gb minne är också rätt okej (och standard just nu)..

    Vad har du för krav på datorn? 17″, någon specefik batteritid? etc. Så kan jag göra en snabb koll på vad som är aktuellt!

  • nikke

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 20:24
    Tim.Eriksson;483691 wrote:
    Om du inte går ut för budget budget hugg en lapitopis med Intel core 2 duo. 2 gb minne är också rätt okej (och standard just nu)..

    Vad har du för krav på datorn? 17″, någon specefik batteritid? etc. Så kan jag göra en snabb koll på vad som är aktuellt!

    Jag har väl inga större krav än att jag vill att den ska vara snabb och hålla många år framöver och vara så billig som möjligt. Har mycket surf – och snowboardprylar att köpa så jag prioriterar det före datorn.

    Men för att återgå till datorn. Jag tog “17” eftersom det var samma pris som “15” och större bildskärm måste ju vara bättre om det ändå är till samma pris. Men det jag undrar över är hur Intel pentium dual core står sig i konkurrensen och om man tänker ett antal år framöver? Tänkte på vilken plats den kommer på om man rangordnar de processorerna jag skrev. All batteritid är väl kass om man inte köper en dator över 10 00 kan jag tänka mig så jag får nog ett skitbatteri som räcker max 2 timmar speciellt med en “17” kan jag tänka mig.

    Så dator jag länkade till, ett bra eller dåligt köp?

  • ola_p

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 21:05

    @NIKKE 483693 wrote:

    Men för att återgå till datorn. Jag tog “17” eftersom det var samma pris som “15” och större bildskärm måste ju vara bättre om det ändå är till samma pris.

    En bärbar dator med 17″ skärm är snarast släpbar… Skall du bära omkring på den mycket så är ju storlek och vikt rätt viktigt. Själv är jag rätt nöjd med att ha en 13.3″ + extern skärm då jag släpar rätt mycket på min burk.

  • nikke

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 21:18
    Ola_P;483702 wrote:
    En bärbar dator med 17″ skärm är snarast släpbar… Skall du bära omkring på den mycket så är ju storlek och vikt rätt viktigt. Själv är jag rätt nöjd med att ha en 13.3″ + extern skärm då jag släpar rätt mycket på min burk.

    Jag kommer inte släpa på min dator speciellt mycket. Endast ett fåtal gånger per år resten av tiden står den i lägenheten så då kan man ju lika gärna ta en “17” tyckte jag. Fast jag har ju inte sån jättekoll när det gäller datorer å andra sidan! 🙂

  • jester

    Medlem
    25 juli, 2008 vid 13:06

    Core 2 Duo är det som gäller. Dom andra är tidigare varianter. Skall du köra XP, så räcker 2 GB, men Vista kräver 3-4 GB (Allt fler börjar sälja med 3 GB då Vista 32 bitars inte kan använda mer än så ändå).

    Kan förstå att Ola tycker 17″ är för stort, men jag tycker det är en lagom storlek, och är lätt att bära runt på. Men så är jag nästan dubbelt så stor som honom oxå… 😀

  • nikke

    Medlem
    26 juli, 2008 vid 18:15
    Jester;485056 wrote:
    Core 2 Duo är det som gäller. Dom andra är tidigare varianter. Skall du köra XP, så räcker 2 GB, men Vista kräver 3-4 GB (Allt fler börjar sälja med 3 GB då Vista 32 bitars inte kan använda mer än så ändå).

    Kan förstå att Ola tycker 17″ är för stort, men jag tycker det är en lagom storlek, och är lätt att bära runt på. Men så är jag nästan dubbelt så stor som honom oxå… 😀

    Stora män har stora datorer kanske…haha. En annan fråga, visst är Packard Bell och Compac samma skit som man ska undvika va? Typ eget krimskrams i databurken som inte går att byta ut.

  • lars_k

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 14:26

    Köpte nyss en HP G7061, dual core 1.7GHz med 2 GB minne. Funkar väldigt stabilt hittils med Vista. Jag surfar, kollar film, jobbar med bilder etc. Kanske klent med minne dock om man ska pressa den hårdare…
    Gav bara 5400 kr. Billigt med laptops nu vilket är gött! 🙂

  • jester

    Medlem
    31 juli, 2008 vid 09:35

    Compaq = HP numera. Och även dom stora tillverkarna kör numera mer eller mindre standardkomponenter.

    Och jag har en HP, btw…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bra processor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.