Senaste nytt Forums Vågsurfing Bra ställen att campa med folkabussen i Frankrike?

  • Bra ställen att campa med folkabussen i Frankrike?

    Publicerad av remo på 8 augusti, 2006 vid 11:22

    Hej!
    Skall ner till Frankrike och surfa nu den 18:e med min nya folkabuss, och tänkte bara kolla om nån har nåt bra tips på nåt bra ställe där man kan slå läger gratis.

    För 3 år sedan var jag I Hourtin-Plage, och där fanns en gratis parkering med tillgång till dusch, toa och rinnande vatten + bord och stolar osv. ca 200 meter från stranden. Det var helt perfekt! Tänkte väl åka till samma ställe igen men det är ju alltid kul att kolla in något nytt, plus att det kanske inte är så längre.

    Finns det sådana campsites på fler ställen? Finns det bra parkeringar där snuten inte kör bort en?

    Dela gärna med er med alla tips ni har 🙂

    Remo

    remo svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • stoney77

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 15:47

    I carcans utanför bordeaux var det en massa människor i campers som bodde på parkeringen utanför campingen, finns dusch och toa vid stranden och det verkar inte som att man blir bortkörd (detta var dock två år sedan så saker kan ha ändrats). Parkeringen ligger ca 200 m från vattnet och carcans är ett supertrevligt litet ställe med gott om bordeaux-vin i krokarna.

  • danielf

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 18:05

    Jag har hört mycket gott om Carcans, både vågmässigt och att det är få folk i vattnet, för att vara Frankrike.

  • remo

    Medlem
    9 augusti, 2006 vid 05:30

    Då kollar jag in Carcans! Det är ju bara ett stenkast från Hourtin så jag kan ju dra vidare upp om jag inte hittar nåt bra ställe att campa….

    När vi åkte ner sist var destinationen Lacanau, men när vi kom dit blev vi jättebesvikna. Det var inte alls vad vi letat efter. Knôk-fullt på stranden och själlöst. Trots de 28 timmarnas bilåkning vi hade i kroppen orkade vi ta oss lite längre och allt blev kalas.

  • skotten

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:19

    try out La torche in Brittany, I remember that there was a shower at the beach, and I know you can park up overnight there.. however there is a campsite a 5 min drive down the coast to the south called Grand camping de la plage.. you could always dive in and use their showers without them knowing… and if you stay there, there are always loads of beach parties there in the summer : )

    Tony

  • titan

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 18:20

    Tjena Remo!

    Har du extra plats i bilen och vill du ha sällskap?

    Jag måste få surfa nu..

    /Lars

  • remo

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 14:47

    Sorry titan, det blir jag och min tjej bara 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Bra ställen att campa med folkabussen i Frankrike?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.