Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Bra ställen för landboard + kite

  • Bra ställen för landboard + kite

    Publicerad av wepa på 25 september, 2009 vid 20:20

    Jag har skaffat mig en landboard och vill nu rasta den med en kite. Inte helt lätt att hitta bra ställen i Göteborg. Det bästa jag hittat så här långt är Kvibergs fästning. Där finns 12-13 fotbollsplaner på rad. Tyvärr är där alltid folk som spelar. Liknar situationen på stranden när folk badar. Inte helt säkert med andra ord. Däremot finns det en bra plan i riktning mot Gamlestaden. Där har stått ett slags tält och är helt fritt och plant. Dock är det väldigt byigt eftersom det är inne i stan.

    I Fiskebäck på gamla tippen finns också bra område men där är gräset aldrig klippt så man står mest still och drömmer om hur det skulle kunna vara.

    Någon som känner till något bra ställe?
    En riktig gräsmatta som är stor nog. Behöver inte alls vara plan bara gräset är hyfsat kort och underlaget är någorlunda jämnt. Gärna med fritt blås!

    /Patrik

    wepa svarade 14 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • organismen

    Medlem
    27 september, 2009 vid 22:04

    detta stället ute vid torslanda kanske kan vara värt ett försök?

  • wepa

    Medlem
    28 september, 2009 vid 18:53

    Grymt bra råd! Tack organismen. Ska prova på detta vid första bästa tillfälle. Har du själv varit där med landkite?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Andra brädsporter Bra ställen för landboard + kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.