Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra tunna våtskor?

  • Bra tunna våtskor?

    Publicerad av xkrja på 29 november, 2011 vid 19:45

    Är det någon som har bra koll på var man kan köpa/beställa tunna våtskor?

    De jag har nu är runt 4-5mm och de känns alldeles för tjocka för mina bindningar. Kanske är det bindningarna som är kass men jag tycker att all känsla försvinner när jag kör med dessa skor jämfört med om jag kör barfota. Men nu är det ju lite småkallt i vattnet så någon form av skor behövs ju trots allt. Jag skulle alltså vilja ha ett par tunna våtskor, kanske runt 2mm. Eventuellt är det ännu bättre om det finns nån sorts våtsockar.

    Så, någon som vet var man får tag i såna?

    hydrolift svarade 12 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • milkman

    Medlem
    29 november, 2011 vid 21:10

    Jag kör våtsockar även utan bindning. Prolimits är täta och funkar skitbra.

  • jaca

    Medlem
    30 november, 2011 vid 15:01

    Kolla in Atans våtskor! Grym barfotakänsla även i de tjockare modellerna. Surfers mfl säljer dom.
    http://www.surfers.se/product.aspx?productId=1327&categoryid=66&brandid=-1

    Jag själv använder Atan Mistral 6,5mm både strapless, med stroppar och faktiskt även i öppna boots. Fungerar fint. Dom blir grymt smidiga tack vare latexen. Mer som en våtstrumpa med sula!

    Undrar om Surfers kommer ta in Atan Madison – split toe modellen!?

  • tolvsbo

    Medlem
    30 november, 2011 vid 17:35

    Prolimit’s två(?) millimeter skor e toppen.
    Enkla skor utan kardborre stroppare
    Ute i helgen i Norge i 2 timmar och var varm.
    När det blir kallare funkar det med ullsocker i skorna.

  • xkrja

    Medlem
    2 december, 2011 vid 10:55

    Tack för tipsen!

    Jag lutar nog åt prolimits 2mm. Klarar dom Norge så måste de väl duga för skånska förhållanden 🙂

  • viktor77

    Gäst
    2 december, 2011 vid 12:20

    Bytte precis till ett par Mystic Empire, som är en riktigt tunn sko. Skulle tro den är 2 mm, sulan är i allafall väldigt tunn. Hatar verkligen det här med våtskor i bindningar, så jag har börjat testa med våtsockor istället. Ska ni köpa våtsocker så titta på de som är gjorde för orientering. De tål betydligt mer. Jag har även införskaffat ett par våtsockor med en kevlarsula, gjorda för kanotister, men har inte provat dem ännu.

    Det ultimata för värme och komfort är dock wakebindningar och våtsockor. Jag har i princip helt gått över till det när jag kör min twintip. Skönt att slippa bodydragga efter brädan också, nu när det börjar bli kallt i vattnet.

  • danger

    Medlem
    4 december, 2011 vid 15:27

    Någon som vet vart man hittar Prolimits neosockar?

  • milkman

    Medlem
    5 december, 2011 vid 07:10

    Vi har dom, såg att vi kanske ska lägga upp dom i shoppen också?! Tills vi magiskt börjat få ordning så får du gärna ringa/maila till butiken/patrik 🙂

  • hydrolift

    Medlem
    6 december, 2011 vid 07:16

    Gör så här istället: Börja aldrig att köra barfota så vet ni inte vad ni missar! Det gjorde jag. Kör med Atan 4 mm året runt (fryser aldrig om fötterna ska tilläggas).

    Häpp!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra tunna våtskor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.