Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vågfena powerbox

  • Bra vågfena powerbox

    Publicerad av donpedro på 19 januari, 2007 vid 10:06

    Var hittar jag en fin fin vågfena som passar powerbox. Har letat runt en del men de verkar lite smådåligt med utbudet. Så var finns dom och vilka e bäst och storlek??

    Annars har jag ju stött på en hel del freestylewave fenor som passar powerbow, vilka utav dessa fenor e bäst om jag vill ha en fena som verkligen funkar bra till freestyle och lite wave och vilken storlek isåfall?

    Brädan som den ska användas på är 61 bred jag kommer köra mest 6,1 och även 5,4 på brädan, jag väger dryga 70 kg. Hoppas ni kan hjälpa mig!

    _frippe_ svarade 17 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • surfen

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 11:30

    @donpedro 360741 wrote:

    Var hittar jag en fin fin vågfena som passar powerbox. Har letat runt en del men de verkar lite smådåligt med utbudet. Så var finns dom och vilka e bäst och storlek??

    Annars har jag ju stött på en hel del freestylewave fenor som passar powerbow, vilka utav dessa fenor e bäst om jag vill ha en fena som verkligen funkar bra till freestyle och lite wave och vilken storlek isåfall?

    Brädan som den ska användas på är 61 bred jag kommer köra mest 6,1 och även 5,4 på brädan, jag väger dryga 70 kg. Hoppas ni kan hjälpa mig!

    Freestyle fena kan jag inte svara på, men till mina Goyor FW kör jag med MFC Freewave(original fena) till dom större storlekarna i segel. Men när det tutar i och det blir lite större vågor slänger jag på JÜRGEN HÖNSCHEID Onshore Wave. En kanonfena biter fast helt otroligt i vågorna och så är dom gjorda i G10 så man kan slipa dom om man har otur slår i något hårt i botten.

  • donpedro

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 12:17

    VAr får man tag på den fenan då?

  • surfen

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 12:27
  • donpedro

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 14:03

    Grymmt vilken storlek kör du, funderar på att köpa en 23 borde va ganska bra till 6,1 och 5,6 eller? vet inte riktigt hur bred den är i basen osv.

  • surfen

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 16:54

    Basen är lika med nästan hela powerbox längd, fenor jag kör med är 19, 21 och 23 cm från 5,0m² och nedåt på segel. från 5,3m² och upp kör jag med freeride/move fenor.

  • _frippe_

    Medlem
    21 januari, 2007 vid 20:31

    Inte för jag vet hur just den fenan funkar men jag skulle välja 25cm till 6.1 och 61 cm bred bräda.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vågfena powerbox

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.