Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vintervante ?

  • j-s

    Medlem
    11 december, 2015 vid 18:48

    Da Kine Coldwater mittens, tunn skikt mot bommen is the shit. Har man bara täta vantar och en bra dräkt så funkar det året runt. MVH///J.S.

  • robin

    Medlem
    11 december, 2015 vid 19:36
  • pelle-surf

    Medlem
    12 december, 2015 vid 06:47

    @Robin 737532 wrote:

    Här har du en massa fin läsning:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92431-Vantar-Dakine-CWM-eller-Simmer-Generator&highlight=Handskar

    Ojj det var en lång tråd med mycket remspray, handbollsklister o brädvax 🙂
    Jag kör kite men ställer frågan här då det nog är ett vanligare problem hos v-surfare.
    Har hittills i år klarat mig bra på mina gamla öppna tumvantar men körde nyligen med mina nyare pro limit o fick då lite kramp, troligen pga att dom är lite trånga i storleken ( har nog ganska breda händer). Funderar på att klippa upp dom i handflatan. Håller ju värmen när man är uppe o kör men om något händer o man måste simma så blir det inte bra med öppen vante.

  • mag

    Medlem
    12 december, 2015 vid 07:07

    Köp en storlek större än du tror så blir det varmare. De får inte klämma om fingrar eller handen. Bättre det kommer in lite vatten men att det snabbt rinner ut. Som kitare ligger du inte så så mycket i vattnet.

  • pelle-surf

    Medlem
    12 december, 2015 vid 08:26

    @Mag 737535 wrote:

    Köp en storlek större än du tror så blir det varmare. De får inte klämma om fingrar eller handen. Bättre det kommer in lite vatten men att det snabbt rinner ut. Som kitare ligger du inte så så mycket i vattnet.

    Är det som är problemet, att mina pro limit är lite trånga i storleken o är lite tajta och då är dom ändå i den största storleken. Även kitare hamnar i plurret ibland 🙂

  • mag

    Medlem
    12 december, 2015 vid 09:08

    Förvånansvärt många vantar är konstruerade efter sjukt konstiga (asiatiska??) händer. Korta och smala fingrar.

    Provade Oneills 2016 och de hade en tumme som var cm kort även i stora stl. Det gick inte att greppa om något på ett bra sätt. Och jag har normalt stl8. Jag fattar inte hur de lyckas med så usel passform???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra vintervante ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.