Taggad: 

  • Publicerad av ubaten på 24 augusti, 2007 vid 18:00

    skulle vilja ha lite tips på en bra snabb bräda för tungviktare . jag kör på en jp exciteride 150 liternu . obs jag kan gippa vattenstarta och all annan grundläggande vindsurfing men nu vill jag ha en bräda som känns mer fartig eller hur man ska beskriva det. även om man kör fort på jp så vill jag ha något lite mer fart anpassat under fötterna . jag väger in på 100 kg . segel som jag har är np spirit 8,5 np expression 6,9, ka slalom segel kontroll om jag minns rätt på 7,2. sedan 9,0 simmer x-cam 7,4 och 6,2 simmer x-type från 06.
    tacksam för svar

    Kona seglare svarade 16 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mexi_

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 06:35

    Jag har en rrd sx125 (-05) som är riktigt livlig och snabb. Känns som en “liten” bräda och går fint att hoppa och gippa med. Jag väger 92 kg och har denna som min lättvindsbräda, kör 6.7 och 8.5 på den. Har hobbyracat mot större freerides och kör lätt ifrån dem när vinden tar i.

  • Oregistrerad

    Gäst
    30 augusti, 2007 vid 23:33

    Du ska ha en Kona One med 9.0 seglet. Snabb som en racer bil när det blåser maxspeed 34,4 knop, fullfartsgippar som en liten bräda och det går att ta sig till vinden genom att kryssa om man måste. Man sjunker inte när vinden dör, den är grymt allround. Bäst är att pröva då det blåser över 8-9 meter, typ på söndag. Har man barn köper man en mindre rigg och säljer in det som en familjebräda eller badplattform = klockrent.

  • ubaten

    Medlem
    4 september, 2007 vid 15:14

    erik försöker du värva mig ?

  • Kona seglare

    Gäst
    11 september, 2007 vid 13:57

    @Oregistrerad 410251 wrote:

    Du ska ha en Kona One med 9.0 seglet. Snabb som en racer bil när det blåser maxspeed 34,4 knop, fullfartsgippar som en liten bräda och det går att ta sig till vinden genom att kryssa om man måste. Man sjunker inte när vinden dör, den är grymt allround. Bäst är att pröva då det blåser över 8-9 meter, typ på söndag. Har man barn köper man en mindre rigg och säljer in det som en familjebräda eller badplattform = klockrent.

    Jag kan varmt rekommendera Kona one den har allt man vill ha och vilken fart.Max farten liger nu på 36 knop. Patrice knäckte det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.