• Publicerad av wakeman på 29 juli, 2001 vid 22:47

    Jag var på gotland för två veckor sen och körde lite på Tofta, och nybörjare som jag är så är jag glad att jag ens kom upp på brädan… Vad jag upptäckte var att det var jäkligt svårt att hålla kiten i luften, eftersom brädan (Bic Shortboard) vägrade hålla kantgreppet… Jag drogs upp, men när jag försökte styra upp i vind så drev jag bara neråt och kiten började kollapsa. Så vad ska jag göra? Jag har en Iconn-wakeboard som jag ska pröva med så fort jag får tid, men annars då? Ska jag peta i fler fenor i brädan eller gör jag nånting fel?
    Ska även till Cypern den 10:e och funderar på att ta med mig kite och wakeboard, så jag undrar lite om det. Nån som vet nånting om kite-bestämmelser i Greklandet? Vågar man ta med wakeboarden, eller ska man linda in skiten i en gammal madrass eller? Frågorna hopas sig och jag e tacksam för alla tips…

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2001 vid 06:24

    Skall själv till Grekland nästa vecka!!Det är väl bara att köra gärnet!!!Va faan i Grekland är ju allt tillåtet!!!:-)

    Dina problem med Bic shortboard förstår jag men förnekar….Har själv nybörjar utrustning ifrom av en naish AR3.5 7 kvadrat samt en BIC Shortboard. Har haft samma problem som dig hela hela tiden tills igår här på Tjörn där jag nu befinner mig i en vecka!

    12 sm gör så att det blir fett drag i kiten och det är detta som är A och O. Jag hade inga problem alls att hålla höjden med brädan då det drog tillräckligt i Kiten. Däremot så sprack 20 cm av tyget som omger själva fram tuben. Så det var bara att sy. Jävla NAISH, sen blir det Wipika!!!

    Så lycka till och Bicén funkar nog bra denna sommar tror jag. Gå bara ut i lite starkare vind nästa gång!

    Lycka till

    Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.