Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bräda med vatten

Taggad: , ,

  • dr-masse

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 19:55

    Alltså (efter dagen-före-uppvärmning a la Slusk = rödvin), den där brädan är nog körd, dessvärre… 3 liter är mycket, går inte att torka ur och kärnan är nog mer eller mindre förstörd… trist, men sant.

  • Kjello

    Gäst
    30 oktober, 2010 vid 03:14

    Jag torkade upp min PanAm på 70-talet, luftfylld bräda med 1 cm tjock sandwish, och en 1dm bred frigolitbalk längs mitten.
    lyckades segla hem spräckta brädan halvfull med vatten, men orkade knappt lyfta den upp från vattnet, den hade säkert 50 liter vatten i sej.
    Men jag tog bort luftskruven i nosen, och borrade för extra hål i aktern för att få genomströmmning, sen kopplade jag dammsugarutblåset i ena hålet, stod på ett par dygn minst, den blev het och värmde upp luften som blåste genom brädan.
    Sen plastade jag dit en ny luftskruv i det nya hålet, och lagade sprickan längs skarven.
    Brädan vägde några kg extra den sommaren,
    men lämnad över vintern med båda luftskruvarna ur, så torkade den ur helt till nästa sommar (väldigt torr luft i ett kallgarage vid minusgrader).
    Seglar fortfarande på den vid extrem lätt vind, paddelbräda vid stiltje.

  • hankloose

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 06:09

    Konstig att den tagit in så mycket vatten med tanke på att luftskruven satt i?
    Jag drog åt min skruv lite dålig en gån men det kom bara in lite droppar som jag kunde få
    ut genom att lägga brädan i solen med öppen luftskruv och evaporera ut vattnet. men 3 Liter???
    SLäng skiten unna dig nåt nytt och garva åt hela grejen!!!

  • Kjello

    Gäst
    30 oktober, 2010 vid 07:46

    Gissar att det va kallt och väldigt fuktigt i lastrummet på flygplanet, så att brädan utjämnade vacumet och sög in 100% luftfuktighet, när luften i skumkärnan krympte. kanske hände vid tryckskillnader flera ggr.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bräda med vatten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.