Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på T-banan.

  • Bräda på T-banan.

    Publicerad av rasmus_w på 22 november, 2007 vid 22:12

    Nån som testat? Jag tänkte plocka hem min nya bräda (Fanatic Freewave 86) i morgon och funderar lite på hur jag ska fixa det utan bil. Som jag ser det finns det två alternativ:

    1: T-bana. Borde egentligen inte vara några problem, men enligt SL får man inte transportera föremål längre än 2 meter på T-banan, och brädan är ju 240. Nån som testat? Blir det tjafs?

    2: Taxi. Dyrare, smidigare? Borde väl vara hyfsat enkelt att klämma in en bräda i en V70. Är det nåt taxichaffisar är sugna på?

    Äntligen kartongnytt! Första gången sen 1989!

    nomad svarade 16 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • kinetic

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:14

    Varför inte hyra en bil på OK????

  • rasmus_w

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:17

    För att jag inte kommer hinna.

    Däremot har jag tänkt mig att eventuellt hyra mig en bil på nästa vettiga prognos för att kunna segla brädan lite innan isen lägger sig.

  • rasmus_w

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:20

    Dessutom kostar hyrbil ännu mer än taxi.

  • tsss

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:21

    @Rasmus_W 430158 wrote:

    Nån som testat? Jag tänkte plocka hem min nya bräda (Fanatic Freewave 86) i morgon och funderar lite på hur jag ska fixa det utan bil. Som jag ser det finns det två alternativ:

    1: T-bana. Borde egentligen inte vara några problem, men enligt SL får man inte transportera föremål längre än 2 meter på T-banan, och brädan är ju 240. Nån som testat? Blir det tjafs?

    2: Taxi. Dyrare, smidigare? Borde väl vara hyfsat enkelt att klämma in en bräda i en V70. Är det nåt taxichaffisar är sugna på?

    Äntligen kartongnytt! Första gången sen 1989!

    hej

    Jag utbildade mig till sommarbussförare våren 1982. Då fick man lära sig att det var tillåtet att ta med idrottsredskap på allmänna kommunikationer i Stockholm. Vi frågade läraren hur man skulle göra om det kom en stavhoppare med utrustning, men fick väl inget svar. På den tiden fick man ju även betala extra om man hade en väska som var större än en uppritad väska som syntes på väggen bredvid.
    Men det har ju gått några år så ingen garanti för vad som gäller nu. Vet att att extrabiljett för större väska ju inte krävs idag… (och inte heller extrabiljett om man åker mellan kl 24 och 0430, som det var när den gamla nattaxan fanns)

  • kinetic

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:31

    Rasmus W: Kostar ca 300kr att hyra en Nissan Note (hos Statoil) inkl 10 “fria” mil i ett dygn…Inte så mycket att orda om…

  • rasmus_w

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:37

    Nä, men framförallt gissar jag att det tar längre tid att hämta ut en hyrbil än att åka kollektivt sickla-skidsport tur och retur.

  • _d_

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:44

    jag och en kompis tog hem en formula bräda från vindsurfing.se först med buss och sedan med saltsjöbanan. förutom alla konstiga blickar från idioter som ej förstår sig på våran sport var det inga problem alls!

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 november, 2007 vid 22:45

    @Rasmus_W 430167 wrote:

    Nä, men framförallt gissar jag att det tar längre tid att hämta ut en hyrbil än att åka kollektivt sickla-skidsport tur och retur.

    Jag kör Taxi imorgon. Har en V70.

  • krale

    Medlem
    23 november, 2007 vid 06:45

    Drog hela kitet genom T-banan 05 då jag skulle till marocko. Inga problem då, förutom i spärrarna och rulltrappan. Det var väl en och annan som tyckte man var dum i huvudet.

    Var ny i stockholm då och gick upp i fel uppgång på centralen och hamnade istället på sergels torg. Sjukt jobbigt att dra tillbaka allt på gatan i rusning.

  • aronh

    Medlem
    23 november, 2007 vid 07:00

    Jag såg en med bräda i tunnelbanan för kanske tre veckor sen. Tror det var en vågsurfingbräda, men ändå. Det beror nog på vad det är för folk som kan stoppa en. Har de en dålig dag kan det kanske bli svårt.

  • henryk

    Medlem
    23 november, 2007 vid 07:45

    @Rasmus_W 430161 wrote:

    För att jag inte kommer hinna.

    Däremot har jag tänkt mig att eventuellt hyra mig en bil på nästa vettiga prognos för att kunna segla brädan lite innan isen lägger sig.

    Segla hem den, nån kilometer att knalla ner från skidsport till vattnet, sen några slag bort till containern på Görveln…

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 november, 2007 vid 07:53

    Grattis till katongnytt Rasmus (shit vad det luktar gott). Nu inser du väl att det måste bli en bil också så att vi kan se dig ute i vågorna i stället för här på steffo. Du verka ju inte vara den som “spottar i glaset” när det gäller varken vind eller kyla. Rocka på !

  • imported_macts

    Medlem
    23 november, 2007 vid 08:08

    Har du ingen kompis/familjemedlem med bil som kan hjälpa dig?

  • rasmus_w

    Medlem
    23 november, 2007 vid 08:56

    Det handlar mest om att jag vill försöka plocka ut den på lunchen. Hade jag haft tid så hade jag utan att blinka promenerat hem med brädan under armen, det är ju inte som att en modern bräda väger bly direkt.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 november, 2007 vid 00:49

    Uppdatering: Jag köpte en boardbag tillsammans med brädan, så det var en baggis att ta hem den genom t-banan. Den så ju ut som vilken portfölj som helst.

    Nu gäller årets sista utmaning: Att segla innan isen ligger.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda på T-banan.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.