Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädan, seglet eller fenan

  • Brädan, seglet eller fenan

    Publicerad av jlaser på 22 augusti, 2008 vid 08:22

    Var ute igår och vid ett tillfälle så reste sig brädan ur vattnet så att det kändes som man bara kör på fenan, vilket är en balanskonst i sig (körde inte över en vågtopp då).

    Körde en stor freeride med 49cm fena och 6.4, det blåste 8-9 m/s. Vad jag undrar är om detta beror på att någon av grejerna är för stora? Borde jag till exempel skaffa en mindre fena? Väger 83kg.

    bicless svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anilson

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 08:27

    Det är alla gånger en för stor fena det beror på, skulle tippa att en 40-42 skulle fungera bättre

  • mexi_

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 10:00

    Jag kör med en 34 cm till min 6.7, använder en 39cm till min 8.5 fungerar perfekt! Din fena måste vara för stor.

  • bicless

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 07:16

    @jlaser 492986 wrote:

    Var ute igår och vid ett tillfälle så reste sig brädan ur vattnet så att det kändes som man bara kör på fenan, vilket är en balanskonst i sig (körde inte över en vågtopp då).

    Körde en stor freeride med 49cm fena och 6.4, det blåste 8-9 m/s. Vad jag undrar är om detta beror på att någon av grejerna är för stora? Borde jag till exempel skaffa en mindre fena? Väger 83kg.

    Håller med föregående talare, för stor fena. Komplettera med något kring 38-42cm

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädan, seglet eller fenan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.