• Brädbygge

    Publicerad av anonym-anvandare på 7 december, 2001 vid 19:55

    Har lite funderingar om brädbygge. Jag byggde min första kitebräda på Oahu -99 när jag var där och pluggade, den blev riktigt bra. Nu har jag tänkt att bygga en ny. Den första gjorde jag i skum och poly. Nu har jag tänkt att bygga en med plywood kärna och epoxi, lite som kajakbygge. Det kan bli lite tungt men det spelar inte så stor roll.

    Nån som har några tips, exempelvis hur man bygger ett billigt rockerbord. Kan tänka mig att det finns några brädbyggar rävar därute som byggt en och annan windsurfingbräda eller nåt..
    Det är ju skitbilligt att bygga en egen bräda jämfört med att köpa en ny för 6-10 000 kr.

    mvh
    gustav

    pipe69 svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2001 vid 01:09

    Hejsan
    Har inte provat men läste om en snubbe som limmade ihop tre fyra millimeters playwood skivor och sedan lackade, vägde 5.5 kg.
    Borde det inte räcka med en plywood skiva på 5 mm och ett eller två lager glasfiber och epoxy runt?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2001 vid 11:36

    jag vet inte, det kanske inte blir styvt nog. Fördelen med att limma ihop typ 3 skivor är att man kan lägga brädan i en jigg och få en fin rocker/scoop kurva. Det är bara att testa det är ju inte speciellt dyrt.

    gustav

  • pipe69

    Medlem
    8 december, 2001 vid 17:35

    Hej Gustav!

    Kolla mitt inlägg längre ner under “twintip stands” – länken till bräddbygge-sida. Det kanske hjälper.

    Lycka till

    Ingo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.