Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Brädbygge med träsandwhich…

  • sailortrash

    Medlem
    18 juli, 2016 vid 17:36

    Ok
    Pluggarna stack upp avskräckande mkt imorse, men efter slip sitter fenorna som en smäck, och går därtill i botten på pluggen så allt grönt!

    Innan jag lägger glas airbrushade jag lite schabloner på pluggarna eftersom de var rätt fula..kunde inte låta bli att smacka dit ngt surfigt på mitten också..för den intresserade är det vanlig modelfärg från hobbyavdelningen, som man späder med thinner. Får se om det gör sig bra under ett lager glas också. Schablonerna skar jag ut av styvt papper.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 juli, 2016 vid 18:54

    Snyggt jobbat!

  • sailortrash

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 16:42

    Tack Björn!
    Sådär…lite till har hänt sen sist. Först sista lagret glas på undersidan…

    Sen blev det några vändor MB (på ovansidan) för att släta ut ojämnheter, sen satte jag in stropppluggar..och sista lagret glas.

  • sailortrash

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 16:43

    Och där kom en bild med däckpadsen också…

  • sailortrash

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 16:44

    Som jag tänkte skära till dem. Glaset som hänger på sidor a ska bort såklart..sen står jag och tvekar om jag ska orka spackla och jobba fram en slät yta…

    Eller om jag bara ska måla och sticka ut och prova den👍😀

  • sailortrash

    Medlem
    12 augusti, 2016 vid 16:47

    Den blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Lite för liten, rent av…för min nivå av strapless kiting…men jag har sett en hel del kitevågisar i denna storlek på sistone. Måtten är ca 150×50…så typ 5.0×20″ eller ngt sånt..

    Det mesta täcks ju av pads…så jag kanske kör fulspray på burk på det sista..

  • bjorn-daniels

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 19:16

    Satte du padsen samtidigt som du la sista laminatet?
    Jag sätter dem efter epoxi+MB, slipning och lack. Blir liksom enklare så.

  • sailortrash

    Medlem
    13 augusti, 2016 vid 20:24

    Nej jag har inte satt dem än. Tänkte lacka först, och eventuellt slipa/spackla. Men jag skar till dem för att veta hur mkt av brädan som som behöver lackas. Sist satte jag pads med ngn typ av skomakarlim som var vattenfast. Sitter fortfarande bra, har inte släppt det minsta..vad brukar du limma med?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    14 augusti, 2016 vid 06:33

    Oftast epoxi, men ibland även bra kontaktlim. Tycker epoxi finkar bäst, sitter järnet och så har man möjlighet att finjustera placeringen när man sätter padsen. Nackdelen är väl att det tar lite tid att härda men oftast är det ju inte så brottom.

  • sailortrash

    Medlem
    18 augusti, 2016 vid 15:04

    Nära nu, eventuellt dekorlackar jag lite med airbrush sen. Den lokala återförsäljaren av fulspray hade endast blanksvart kvar, så brädan fick blir svart. Jag maskade efter förmåga…men ändå blev det inte riktigt cleant mot träet…sjukt svårt-får spraya tunnare helt enkelt. De sista padsen sitter limmade, testade både kontaktlim som jag hade lite av och nu med epoxi..tror epoxi är bättre..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Brädbygge med träsandwhich…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.