Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Brädfrakt på Charterresa?

  • Brädfrakt på Charterresa?

    Publicerad av mag på 3 augusti, 2004 vid 21:31

    Någon som haft goda eller dåliga erfarenheter av Always eller Fritidsresor m fl?
    Vad kostar det med 20kg brädor och 15kg segel i 2 bagar om man är 2 som åker?
    /Magnus

    highway svarade 19 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 07:24

    Tog med till fuerte, pynta 800.- tor hos fritids, funkade hyggligt, på landvetter sa dom bara att jag skulle köra bort grejerna till en speciell inlämning. Ingen vägning alls.
    Man får ordna transporten på plats själv, inte säkert transferbusschaffisen vill ta med prylarna (utan extra betalning iallafall).
    När jag skulle hem strulade incheckningen på fuerte, tjejen sa jag skulle betala extra, hon fattade inte att jag betalt tor till fritids, så tips är att spara kvitton/bekräftelse och ha tillgängligt i fickan, (det löste sig med lite hjälp från reseledartjejen så jag inte behövde betala mer).

  • mag

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 09:11

    Tack, det låter ju helt överkomligt. Billgare än att hyra och man får surfa på egna prylar.
    /Magnus

  • adde

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 16:28

    Always tar bara med om det finns plats, alltså kan man stå på flygplatsen utan att få med grejerna…

    Fritidresor kostar 800 för 30 kg och måste bokas innan. Räkna med att de väger väskorna. Under ombyggnaden av landvetter vägde man inte men förra månaden vägdes alla kollin (utom handbagaget).

    Senast hade vi en dubbelbag med två brädor, en dubbelbag med vågbräda, 3 master och två bommar och ett segel samt en segelbag med 4 segel. Allt hamnade på dryga 60 kilo och gick som två utrustningar och vi slapp övervikt. Fenor, längare, fötter, selar osv (till två personer) hamnade på drygt 13 kg och togs i den vanliga packningen.

    Ibland så fattar de inte att antal kolli och antal utrustningar inte sammanfaller och det kan strula, gäller ffa på platser där man inte väger prylarna. Bla på Kastrup och Malaga har vi tvingats betala för antal kolli och inte antal utrustningar, pengar vi fått tillbaka efteråt dock.

    /adde

  • koste

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 02:49

    Jag plockade bort allt löst krafs för att få ner det till 30 kg tog det i handbag- Glöm inte ev, luftskruv.
    800:- Ta 2 vagnar på flygplatsen, mindre bök

  • stewen

    Medlem
    5 augusti, 2004 vid 16:48

    Har man en bräda 2 segel 1 mast och en bom borde man kunna få ner allt i boardbagen med brädan…
    då borde man klara 30 kilo också

  • highway

    Medlem
    6 augusti, 2004 vid 14:05

    Jag åkte med Fritidsresor till GC i början på juli och när jag kom till incheckningsdisken så började killen med att säga att det där får du aldrig med dig,, som tur va så hade jag bokat brädfrakt när jag köpte resan så jag visade kvittot och då mjknade han lite men skulle absolut väga boardbagen och vågen stannade på 29,5 blush.gif grin.gif

    1 bräda, 3 segel, 2 master, 1 bom, våtdräkt i en dubbel boardbag

    Mvh
    Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Brädfrakt på Charterresa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.