Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brädinfo till nybörjaren!

  • gadget

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 20:54

    För lång enligt mitt tycke…
    Jag kör 129 x 39 (183cm, 84 Kg) men jag gillar lite kortare och sen beror det väl på hur du tänkt att köra, vad du väger etc…

  • pjoter

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 21:01

    Aldrig provat den brädan men den funkar säkert helt ok om du ska lära dig å sen bara leka lite ibland. Blir ju stabilare å mer lättkörd med den längden men du kommer nog tycka den är lite klumpig om du ska börja hoppa å snurra å så. men har du inte dom ambitionerna funkar helt klart en större bräda.

    Tänk bara på att är det lättvind du vill ha så är bredden minst lika viktig som längden. skulle tro att en 140*40 bräda planar lika tidigt.

  • gh0st

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 22:27

    du lär dig säkert lite snabbare på den brädan men tröttnar efter en månad =) Köp en kortare tycker jag.

  • skejtar_henke

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 22:36

    jag är benägen att hålla med… Vet du att du ska fortsätta och inte är en kille som prova och tröttanar på allt..(hur man nu skulle kunna det). Så visst kan du köpa den. Den är ju inte så dyr. Men den ser gammal ut i desigen och är kanske lite tung och så.. Men om jag hade varit du så hade jag köpt en bättre bräda.

  • magnus-d

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 22:41

    Köp min pinupboards 140*40 riktigt lättåkt och funkar bra i de flesta förhållanden. Sköna pads och stroppar. Den motivlackade pinuppan i våtdräkt får du på köpet.
    2000:- pix och den är din.

  • surfstore-se

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 08:16

    @garage 437868 wrote:

    Hej!

    Är lite spekulant på en bräda på köp/sälj, behöver dock lite input på om den är lämplig för mig som skall lära mig och sedan söndagssegla lite när lusten faller på.

    Länk till annonsen: http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=16247&sort=1&cat=10&page=1

    Mvh Andreas

    Inte för att starta någon pimp av egna märken tråd men vi har just nu 20% på skywalker rider och det är en kanonbräda och kostar enbart 3120:- och det är ett riktigt bra pris.

    http://surfstore.se/rider.htm

  • highflyer

    Medlem
    11 januari, 2008 vid 23:36

    Skywalker brädan är faktiskt riktigt go. Planar tidigt och är lättkörd.
    Lärde mig själv på en sådan med måtten 138 x 39.
    Om du vill kan du testa min nästa gång jag är hemma i lidköping.

  • debkausf

    Medlem
    12 januari, 2008 vid 22:42

    Kan rekomendera rrd 5x…. då klarar du dig antagligen rätt mång år utan o byta. Åkkänslan är oslagbar bindningarna sitter som gjutet utan att sitta åt nästan nånting. Satsa på nåt riktigt bra på en gång!!

  • luuddee

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 00:04

    jevla mög köp en runt 130 lång o 40 bred

  • eagletech19

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 01:45

    @debkåusf 438234 wrote:

    Kan rekomendera rrd 5x…. då klarar du dig antagligen rätt mång år utan o byta. Åkkänslan är oslagbar bindningarna sitter som gjutet utan att sitta åt nästan nånting. Satsa på nåt riktigt bra på en gång!!

    Riktigt bra bräda ,en av dom bästa som finns 🙂

    Snabb och otroligt hållbar bräda RRD 5x men tror inte det finns några kvar av denna godbit.
    Mvh /Roger

  • gadget

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 10:18
    Luuddee;438247 wrote:
    jevla mög köp en runt 130 lång o 40 bred

    Håller med!

  • unhooked

    Medlem
    13 januari, 2008 vid 15:04

    köp en runt 138 *42 å kör på ett par bindingar. Så fort du kan ta höjd är det dags för bindingar!! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brädinfo till nybörjaren!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.