• Brädval…

    Publicerad av teda på 10 juni, 2011 vid 07:23

    Kör nu på en planka jag byggde för 5år sedan, 120cm lång o zero flex.. Funkar så länge där e platt men just nu i Tarifa med choppigt vatten (funkar skräp)…

    Kompisen kör en Carved Imperator där jag gillar den låga vikten. Fick lånat en North select idag som oxo är ganska lätt. Bägge är dock ganska dyra (8050kr för select här) och vore klart “roligare” med något mer “lokalt” mindre märke så som typ tablas…

    Hur är tex Evil Twin i jämförelse med nämnda brädor när de kommer till vikt, mycket tyngre?

    Andra bräd förslag eller jämförelser?

    surfbasse svarade 12 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • maackaan

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 07:57

    Jag skulle rekommendera att du kikar på xenon. Riktigt fina brädor med bra rocker, straps/pads och så väger de dessutom väldigt lite!

  • kitestoked-se

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 08:30

    Evil Twin är marginellt tyngre än de “lättaste brädorna”. Men den håller också för boots och obstacles. Du får gärna låna en och testa om du har vägarna förbi Göteborg.

  • pjoter

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 13:58

    vill du köra lokalt är ju tablas helt rätt! Chrille har byggt och designat brädor som rockat i ett antal år nu.
    Annars är som sagt Xenon fina, liksom de flesta andra. Men vad är det för typ av åkning du är ute efter? freestyle/wakestyle, oldschool, speed, vågor, allround? Är ju dumt att köpa fetaste wakebrädan om man aldrig krokar ur, liksom dumt att köpa en vågtwintip om du ligger å popar mest.

  • wiken

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 15:02

    Alla andra har varit väldigt opartiska. Det är inte jag. Köp min bräda. Jag är lokal i Malmö, brädan står lokalt på min vind.

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=30901&title=cabrinha-prodigy-133×41-2010-ny-21&cat=10

  • johanw

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 18:21

    Evil twinen e sjukt najs!!!

  • acemattias

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 18:34
  • skotten

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 20:58

    haha the Evil Twin is pretty sick.. if you are around malmö you can borrow mine for a week if you like : )

    Double concave boots ready hardcore swedish design with a nicer flex than your average horny drunk pole dancer.

  • yeeah

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 18:18

    =) schysst att du fortfarande har kvar plankan vi byggde i källare Ted!

    Jag gillar skarp lunacy brädan planar grymt tidigt för sin storlek kan landa den hur som helst och funkar helt ok (för att vara så rak) i chop o vågor.
    Hade en kolfiber SU2 (kolla länken ovan) för ngt år sedan som var helt ok, jäkligt lätt och tog choppet bättre än lunacyn
    Har du tänkt köpa i Tariffa, Zurich eller svea?

    /Jakob

  • teda

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 21:59

    Thanx allihop för input…

    Testade som sagt North Select och är en riktigt skön bräda, vore den inte så dyr skulle jag köpt den direkt..

    Tja Jakob, yes har kört den gamla plankan länge nu o älskat den tills dess jag börjat testa andra brädor. Skulle vara kul att testa en tablas i sommar.

  • southsurf

    Medlem
    13 juni, 2011 vid 23:48

    Har du vägarna förbi Malmö så får du jättegärna låna och testa demo-ex av Tablasbrädorna vi säljer.

    Kolla in på http://southsurf.se

    Mange

  • jonase

    Medlem
    15 juni, 2011 vid 08:29
  • surfbasse

    Medlem
    15 juni, 2011 vid 16:39

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.