Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval Freestyle?

  • Brädval Freestyle?

    Publicerad av cecilia_l på 12 september, 2011 vid 06:45

    Hej!
    Jag funderar på en Fanatic Skate 102 -07.
    Hur funkar denna bräda till att köra mer åt freeridehållet och klarar den av när det blir lite mer wave? Ska surfa mest i närheten av Helsingborg och lite neråt Malmö och Lomma/Habo. Vilka segel är lämpliga till denna bräda (ca65kg).

    Mvh Cecilia

    lillhagen svarade 12 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2011 vid 07:22

    Om du är inne på lite mer manövrar, tidig planing och allmänt kul åkning på plattare vatten och i lite vågor så är det där ett utmärkt val!

    Med dina 65 kg kommer du att flyta som en kork på den brädan. Från sexnoll/sextvå ner till en fyrhalv lär nog funka fin-fint.

    Vill du åka mer wave så kommer den att vara lite stor och du, som är ganska lätt, kommer att få svårt att få ner kanten för riktiga svängar i vågorna. Men när det problemet dyker upp så ere bara att komplettera med en riktig vågbräda!

  • tim-eriksson

    Medlem
    12 september, 2011 vid 07:32

    Min flickvän som väger ungefär som dig kör på en 89 liters freestyle, JP. Hon drar utan problem rigg på den och seglar mycket bättre på den än 100 liters freestyle. Jag som även seglar den 89-an tycker den fungerar ypperligt i småvågor för hopp och lek och är en grym bräda för freeride.

    Med 62 kg, kolla på 90 liters freestylebrädor så blir det kalas.

  • cecilia_l

    Medlem
    12 september, 2011 vid 14:47

    Tack för svar! Kan man ha den fenan som är original eller måste man köpa en annan fena om det är lite vågor eller om man kör mer åt freeridehållet. En till fråga.. Funkar vågsegel bra till denna brädan?

  • lillhagen

    Medlem
    12 september, 2011 vid 21:17

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval Freestyle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.