Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Brädval Våg/SUP?

  • tomw

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 20:15

    köpte en fanatic Allwave 9-2. väger 80kg. den är skit kul i vågorna här runt skälderviken / Vejbystrand. super lätt att paddla i choppy skit.
    funkar även för downwinders pga den tar minsta liten våg och vågorna är kort.
    är det 5-7 ms finns det små vågor på Vejbystrand att surfa.

    tyvärr uppfyller den inte din estetiska krav. tror Naish 9-6’5 är bättre val då.

    (har en Bark 12-6 competitor också. )

  • mag

    Medlem
    13 oktober, 2012 vid 07:59

    GONG levererar snabbt om de finns i lager. Har nu kört både 7’2″ O.D och 8’6″ Cloud. Båda knappt 31″ (78cm) breda och har 5 fcs femboxar. O.D är liten och en utmaning att stå på i västkustchop. Väl på vågen svänger den fantastiskt och håller farten förvånansvärt bra. Fångar även småvågor utan problem. Men i vind o stora vågor ramlar jag mycket. Då är Cloud betydligt stabilare att stå upp o paddla på. Funkar i smått men ännu roligare när det är större. Svänger inte lika radikalt men mycket mer än en stor 9-11′ SUP. Du bör ha kört lite Sup innan du testar brädan. Annars blir det rätt frustrerande. Kan varmt rekommendera brädorna.

  • dude

    Medlem
    17 oktober, 2012 vid 21:01

    Mag, den där 7’2an O.D skulle jag gärna testa. Själv kan jag erbjuda test av 8’0x29,75″ Stamps quad och en Naish 7’3×28,25″ thruster/quad.

  • mag

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 09:53

    Klart du får testa. Jag gillar att dem funkar även i små vågor.
    Kommer uppgradera till större fenor för att minska roweffect och öka stabilitet i gropig sjö.
    Choppet är svårt att bemästra. Klart enklare i danmark, när vinden lägger sig men vågorna ligger kvar. Tror dessa förhållanden är vanligare i Östersjön än här.
    Jag har tyvärr inga planer på att åka norrut men har du vägarna västerut får du höra av dig.

  • tomw

    Medlem
    7 november, 2012 vid 21:53

    var ut i Vejbystrand på min Allwave 9-2 och träffade på Mattias o Anna på SUP och prone bräda. Mattias hade en Naish Nalu 10-6,5 som jag fick testa en bra stund. Skulle köpa den istället, mycket bättre glid och fart på vågen och svänger bra ändå. tunnare rails gör att den är lätt att svänga. båda är 160l….

  • doc

    Medlem
    9 november, 2012 vid 08:56

    Jag har nyss fått min custom Flikka SUP. 8’10 x 32″, skrovvikt 7.1 kg, ca 7,9 kg med pads tror jag. Den känns otroligt lätt under fötterna, 2 kilo hit eller dit gör fantastisk skillnad. Glidet blir lite lidande med en kort, bred och kurvig bräda men jösses vad den fångar vågor och svänger lätt!
    Volym 132-138 liter tror jag.
    Och introduktionspris 1200 euro till årsskiftet! Det gick inte att motstå.
    Nackdel? Jag känner mig som en nybörjare igen. Smalare nos och häck kombinerat med lägre volym än min 9’0 gör livet spännande 😀 även om bredden gör den stabil så ska man helst ha lite fart framåt… Men så väger jag 84 också.

  • dude

    Medlem
    9 november, 2012 vid 09:39

    @Doc 702980 wrote:

    Jag har nyss fått min custom Flikka SUP. 8’10 x 32″, skrovvikt 7.1 kg, ca 7,9 kg med pads tror jag. Den känns otroligt lätt under fötterna, 2 kilo hit eller dit gör fantastisk skillnad. Glidet blir lite lidande med en kort, bred och kurvig bräda men jösses vad den fångar vågor och svänger lätt!
    Volym 132-138 liter tror jag.
    Och introduktionspris 1200 euro till årsskiftet! Det gick inte att motstå.
    Nackdel? Jag känner mig som en nybörjare igen. Smalare nos och häck kombinerat med lägre volym än min 9’0 gör livet spännande 😀 även om bredden gör den stabil så ska man helst ha lite fart framåt… Men så väger jag 84 också.

    Härligt Doc, låter som en kul bräda! Skicka gärna in en bild på den också. Nu har min Stamps quad 8’0 om 29,75″ blivigt lagad av Svenne – jag körde sönder en fenbox när jag körde för nära stranden på ett nytt spot – och jag ser fram emot att använda den i helgen om det nu blir några vågor! 8’0an har ca 115 liter skulle jag tro men för mina 77 kg är den perfekt att plocka hur små vågor som helst. Det gäller för mig att jag lär mig kanta den bättre för att den ska bli mer radikal, så, än så länge är det vad som är bakom spakarna som har att förbättras.

    Hörs!

    // Niklas

  • mag

    Medlem
    9 november, 2012 vid 12:07

    @Doc. Låter kul och framförallt lätt!

    Får hem en 9′ NFA Gong allroundbräda nästa vecka. Bra när det blåser och är choppigt, hoppas jag. Kör rätt ofta i mer än 10m/s och stök.
    Hoppas värmen håller i sig. Kan bli Sup i helgen också.

  • nickeapa

    Medlem
    9 november, 2012 vid 12:49

    Jag har testat Coreban nu i olika modeller… De gillar jag riktigt mycket och nya JP 7,4 med 31 i bredd var riktigt fin!

  • doc

    Medlem
    29 november, 2012 vid 09:45

    @dude 702986 wrote:

    Härligt Doc, låter som en kul bräda! Skicka gärna in en bild på den också.

    Här är den. Den ser lite plattare ut än den är i verkligheten. Nosrockern försvinner pga vidvinkel på kameran…

  • challgren

    Medlem
    29 november, 2012 vid 10:11

    @Doc 704028 wrote:


    Här är den. Den ser lite plattare ut än den är i verkligheten. Nosrockern försvinner pga vidvinkel på kameran…

    Ser riktigt fin ut!

  • dude

    Medlem
    29 november, 2012 vid 20:32

    Kool! Ser skön ut 🙂
    @Doc 704028 wrote:


    Här är den. Den ser lite plattare ut än den är i verkligheten. Nosrockern försvinner pga vidvinkel på kameran…

  • tomw

    Medlem
    29 november, 2012 vid 21:47

    nice shape on the board ! little too much ABBA on the graphic. but as my boy says ” vem byr sig “

  • doc

    Medlem
    30 november, 2012 vid 19:41

    Simple graphics are nice when you’ve dinged it all up 🙂
    Only white rails for me…

  • mag

    Medlem
    30 november, 2012 vid 21:10

    http://www.standupworldtour.com

    Men jag får inte fason på livestream…vad gör jag för fel?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Brädval Våg/SUP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.