Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brandonbay??

  • Brandonbay??

    Publicerad av frippe75 på 21 augusti, 2009 vid 17:30

    Någon som har koll på om man kan få styrborssegling (vänster hand fram vid vågridningen) runt brandon bay??

    Vågar man boka en 1v i Sep och hoppas på vind eller är det bättre att betala lite extra och ta en prognos?

    såg på SAS hemsida att 800verkar vara fast pris på vindsurfutrustning.

    surfslusken svarade 14 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • frippe75

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:41

    Thomas jag ser att du läser… Svara då snåldjåp!

  • poopzilla

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:47

    Det vanliga är iaf babordshopp och styrbordsvågridning. Har hittills haft 50/50 utdelning på förbokat. Ena gången fick vi 5 dagar bra segling på en vecka, om jag minns rätt. I höstas blev det nog inte mer än 2 av 10. Vågsurf funkar dock oftast om man inte har för höga krav. Har för mig att det var i oktober båda ggr.

    Jag försöker nog komma iväg i höst igen. Bara att hålla tummarna. Åker du till Dublin så var medveten om att det tar en jävla tid att köra ner, knappt värt det. Åk helst till Kerry.

    T.

  • poopzilla

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:49

    Va fan, jag skriver ju så fort jag kan…

    Sitter på jobbet och har fått i mig ett par glas skumpa, så det går inte så fort 😛

    T

  • lars_k

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:53

    Mossies ger väl babordsridning när det vrider upp till nordligt?

  • poopzilla

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:53

    Får nog ta ett glas till och fira att förra inlägget var mitt 300:e.

    T.

  • frippe75

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:54
    Poopzilla;569184 wrote:
    Va fan, jag skriver ju så fort jag kan…

    Sitter på jobbet och har fått i mig ett par glas skumpa, så det går inte så fort 😛

    T

    Tack för svaret!

    Skumpa och sitter samtidigt på surfzone 🙂 Verkar vara många vilsna själar här ikväll som försöker dämpa ångesten med lite bild”runk”… Funkar för mig 🙂

    Drar du dit med familjen eller bara surfare? Behöver hitta ett possy då alla surfpolare är out-of-order på ett eller annat sätt…

    Men du… Det skiljer en del på biljettpriset… 1700 vs 3900.. Är man två blir det 4400 över till boende… eller brädfrakt 🙂

  • challgren

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 17:59

    Inch Beach ger styrbordssegling vid nordlig vind. Dessutom sideoff.
    Västligt swell, vilket är väldigt vanligt, träffar rakt på…

    http://maps.google.se/?ie=UTF8&ll=52.133488,-9.933701&spn=0.118646,0.308647&t=h&z=12

  • poopzilla

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 18:00

    Familjen är inte medveten om mina planer ännu, så vi får väl se hur det går med detta. Åkte med dottern och mina föräldrar förra året. Funkade skitbra. Återkommer om det blir ngt. i år.

    T.

  • basse

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 19:56

    Vi åker 4 pers i nov…. Skall väl vara fan om vi inte får åka lite denna gången! 🙂
    Mossies ger ju fin styrbordsridning som sagt…..

    [ame=”http://www.vimeo.com/2357398″]Mossies on Vimeo[/ame]

  • frippe75

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 04:44

    Vad behöver man för dräkt så sent på säsongen???
    Fungerar en ny Oneil Psycho II 5/3 … Eller en 6/4 med huva?

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 05:46
    frippe75;569283 wrote:
    Vad behöver man för dräkt så sent på säsongen???
    Fungerar en ny Oneil Psycho II 5/3 … Eller en 6/4 med huva?

    Om du vill visa dina medseglare de minsta lilla hänsyn bör du, precis som på torra land, alltid se till att skyla så mycket som möjligt!

  • dr-masse

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 06:05
    frippe75;569283 wrote:
    Vad behöver man för dräkt så sent på säsongen???
    Fungerar en ny Oneil Psycho II 5/3 … Eller en 6/4 med huva?

    Tror nog att en 5/3 räcker bra.

    Visst, det är en bit att köra från Dublin, men inte värre än Stockholm – Varberg, tex… vägen har dessutom blivit bättre på sistone.

    Det är ju en chansning att boka resa dit, men personligen tar jag hellre två bra dagar i vågorna på Irland än fem dagar i kaoset på Pozo, ah!

    Shit, vad jag längtar till Irland. Hmmm, kanske i vår… :smirk:

  • frippe75

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 09:15
    surfslusken;569287 wrote:
    Om du vill visa dina medseglare de minsta lilla hänsyn bör du, precis som på torra land, alltid se till att skyla så mycket som möjligt!

    Alltså inte ens på andra sidan gallre…. världen slipper man dina tråkiga kommentarer som alltid handlar om annat än surf…. Hörde ifrån anonym att du sög balle senast i Lejet… Både på vattnet och bakom parkeringen.

    Allt bra annars? 🙂

  • frippe75

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 09:23

    Masse och Basse… Blir aldrig klok på vem som är vem…

    Fast 5-6 timmar i bilen tur&retur låter rätt osoft… Men man kanske skulle ta en dubbel.. Sep till Klittan och Okt till Irland… Trodde slutet September var senaste laget…

    5/3 it is!

  • surfslusken

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 09:23
    frippe75;569313 wrote:
    Alltså inte ens på andra sidan gallre…. världen slipper man dina tråkiga kommentarer som alltid handlar om annat än surf…. Hörde ifrån anonym att du sög balle senast i Lejet… Både på vattnet och bakom parkeringen.

    Allt bra annars? 🙂

    Njaaa..man kan inte va på topp jämt! Visst händer de att även min surf suger balle ibland. Men de gåtfulla e vad de är som driver dej till att fortsätta försöka trots att din surf inte GJORT ANNAT ÄN SUGIT BALLE sen första gången du gav dej på den hopplösa uppgiften att lära dej sommaren -86!

    Jo tack, annars e allt bara bra. Hälsa familjen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brandonbay??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.