Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bränna dvd-film från *.rar-filer?

  • Bränna dvd-film från *.rar-filer?

    Publicerad av challq på 14 september, 2008 vid 12:53

    Hejsan.
    Jag laddade ner (helt legalt… kanske :smirk:) en film från internet för en gångs skull, och tänkte bränna ut den på en DVD.
    Men saken är den att det var en massa *.rar filer och någon annan typ av .r00-filer eller nåt liknande.
    Hur bränner man ut en film så att den går att titta på, på dvd-spelaren?
    Och nej, det var ingen surf-film.. Sådana har jag lärt mej att man köper.. 😉
    Har förresten något som kallas för DVD-R+ skivor.
    Försökte att dra ut en img-fil från en *.rar och extrahera den, det gick fint, men dvd’n kunde inte läsa skivan.
    Tackar för hjälp!

    ohlen svarade 15 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ohlen

    Medlem
    14 september, 2008 vid 18:52

    gör såhär att du laddar hem ett program som heter winrar tror ja, räcker med sån gratis edition. Sen kommer det att komma upp symboler i filmmappen som du laddade hem, i form av böcker. Du klickar in dig på en av dom sen klickar på en liten bakåtpil. Efter det kommer du att se en massa liknande symboler i form av staplade böcker. Markera alla dessa och klicka på extract to och välj var du vill ha filmen. Den är nu upppackad och du kan se den på datorn med tex. VLC player.

    Om du sedan ska bränna ner filmen på en cd så kan du andvända dig av IMGburn som är ett filmbrännarprogram som nästan bränner ner alla olika sorters filmformat på cd. Sen öppnar du imgburn och klickar på file och typ hämta eller nått. Sen klickar du in dig till där filmen finns och bränner en skiva. välj inte mer än 6x hastighet, har jag mer så brukar filmerna bli konstiga på tv´n

    lycka till och hoppas att du förstått min lilla förklaring…:P

  • challq

    Medlem
    20 september, 2008 vid 11:39
    ohlen;499722 wrote:
    Massa text…

    Yes! Det funkade perfekt… 😀
    Tack för hjälpen, var en mysig filmkväll också!

  • ohlen

    Medlem
    23 september, 2008 vid 11:06
    challq;501216 wrote:
    Yes! Det funkade perfekt… 😀
    Tack för hjälpen, var en mysig filmkväll också!

    gött att det funkade

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bränna dvd-film från *.rar-filer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.