Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bränt bort en dag på Väddö?

  • Bränt bort en dag på Väddö?

    Publicerad av dr-masse på 4 juni, 2010 vid 09:34

    Ja, va fan är det här? Det blåser bra ute och kolla obsen på Söderarm 10.00 idag…

    Station: Söderarm
    Vindriktning: Nordväst
    Vindhastighet: 11 m/s
    Byvindhastighet: 14 m/s
    Lufttemperatur: 9.7 °C
    Sikt: 32 km
    Stationshöjd: 15 m

    Har man bränt bort en potentiell dag på Väddö helt i onödan? Ere bara jag som tokmissat det här i prognoserna?

    militaren svarade 13 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • robin

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 10:34

    Enligt finska skulle det blåsa 9 NNV i morse och på förmiddagen. De brukar underdríva lite, så det verkar som om de hade rätt. De andra prognoserna jag kollade tyckte inte likadant så jag chansade inte. Typiskt…

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 10:43

    Ja, nu brukar ju Söderarm visa mycket vind (typ som Landsort…), men även Örskär hade bra vind så det verkar ha legat på 10+ hela morgonen och förmiddagen däruppe… suck…

  • calle

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 12:10

    Det är liksom inte vårt år i år…..
    Bara bita ihop, du har ju en resa att se fram emot.
    / Calle S

  • johanb

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 12:17

    Kom precis hem från en skön dag i Bylehamn med 6.1 segling. Var där mellan 7.30-10.30. Det var ca 8-10 m/s i snitt och något mer i byarna. Det var inte några vågorna att tala om men sjukt skönt väder…

  • jesperg

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 16:07

    Japp, det var skönt att få blöta ner prylarna igen:smirk: Vi var ju 2 iallafall som tog ett morgonpass. Inte mycket till bryt men en del fina dyningar som man kunde leka lite med.

  • militaren

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 18:11

    Öregrund/grepen levererade i dag. 4.7 segling med 105L. vi var 2 och gick i vid hamnen. det var bäst mellan 0800-1030. fina plattvatten stråk. DET VAR MAGISKT

  • _frippe_

    Medlem
    4 juni, 2010 vid 20:51
    dr Masse;615313 wrote:
    Ja, va fan är det här? Det blåser bra ute och kolla obsen på Söderarm 10.00 idag…

    Station: Söderarm
    Vindriktning: Nordväst
    Vindhastighet: 11 m/s
    Byvindhastighet: 14 m/s
    Lufttemperatur: 9.7 °C
    Sikt: 32 km
    Stationshöjd: 15 m

    Har man bränt bort en potentiell dag på Väddö helt i onödan? Ere bara jag som tokmissat det här i prognoserna?

    Fast mina något ringa erfarenheter säger ändå att det måste trycka på rätt bra för att det ska leverera vid Salnö i alla fall. Men det kanske finns andra ställen som funkar fint på NV där också.

    Säger han som inte blött ner brädan i Sverige i år…

  • militaren

    Medlem
    7 juni, 2010 vid 14:53

    Lite bilder från Grepen öregrund denna fina dag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bränt bort en dag på Väddö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.