Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brasilien ar storre an Cumbuco!

  • acemattias

    Medlem
    21 november, 2009 vid 02:57

    Jo, det blaser allderles for daligt har inne i Rio!:frown:
    Det ar for mycket folk pa stranderna och for manga kitesurfare ocksa, sa lammna draken hemma om ni skall hit.

    Dar i Araruama bara ett par timmar bort blaser det mycket battre, men det gar ju inte att aka dit varge dag, sa jag sitter mest och surar pa nagon bank med fin utsikt.

    +nagra billder fran idag. [IMG]http://www.surfzone.se/forum/../pp_data/500/medium/nytt_029.JPG[/IMG] [IMG]http://www.surfzone.se/forum/../pp_data/500/medium/nytt_074.JPG[/IMG][IMG]http://www.surfzone.se/forum/../pp_data/500/medium/nytt_109.JPG[/IMG]

  • tomw

    Medlem
    23 november, 2009 vid 20:42

    Cumbuco var bra- tar bara en eller 2 downwinder varje dag. Eller gå upp stranden 400m. Massor restauranger i alla prisklasser alla med bra mat. Pousada Porto Azul var kanon.
    Lagunen har beach restaurang-ölställe och taxi-beachbuggy central. Kita där är skit- mycket handpass dingle dangle med 50 st på en platta stor som en fotbollsplan.

    Paracuru main spot var bra vid lågvatten- men sjukmycket nybörjare och 1/2 bra kitare- massor italienare som kita som dem kör bil.

    De var massa andra spots- man behöver en bra buggy eller helst 4WD att ta sig till dem.

    Hade 10an upp varje dag- bara en 1/2 dag det var kass vind- men orkade inte pumpa min 14.

    Skulle absolute åker ditt igen.

  • roland

    Medlem
    23 november, 2009 vid 20:50

    va hände med min kalles kaviar???

  • virena

    Medlem
    23 november, 2009 vid 22:33
    Roland;589632 wrote:
    va hände med min kalles kaviar???

    Jag fick min ogon farg och kidsen har ar superglada som kan anvanda dina kites tom, med min ozone bom och brada och sele. Funkar toppe, Tack sa super mkt:)

  • acemattias

    Medlem
    23 november, 2009 vid 23:35
    Virena;589651 wrote:
    Jag fick min ogon farg och kidsen har ar superglada som kan anvanda dina kites tom, med min ozone bom och brada och sele. Funkar toppe, Tack sa super mkt:)

    Fint inisiativ ditt ungdomsprojekt, det gor garanterat skillnad.

    Lycka till !!

    -Gentileza gera gentileza-

  • tomw

    Medlem
    24 november, 2009 vid 20:27

    Roland- sorry dude. Forgot the Kalles. Men fan, det är så mycket god fisk där ändå…

  • roland

    Medlem
    25 november, 2009 vid 13:06

    haha ingen fara!! bra uppfattning av spotten. synd att vi inte sågs kunde tipsat lite om Ital tjafs o skit

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Brasilien ar storre an Cumbuco!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.