• anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 18:43

    köp min beg cape Dr

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2002 vid 22:35

    Bredden…. hmmm…
    Jag har kört på båda å tycker mutanten är
    roligast… Lite mer wakeboard-känsla….’
    Men det kan ju vara så att iom att jag kör wakeboard
    så kan ju känslan sitta där…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 02:01

    jag kör wake också, men jag tycker det är bättre ‘fläs’ i min directional även i hårt väder, mer fart högre hopp. okej att man kan göra lite roliga trick på waken, men farten blir aldrig den samma… dessutom behöver bra mycke mer vind med waken…

    /Hug0

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 10:34

    Du sa att du gillade muanten bäst. vad tyckte du om TT directionalen då? Jag blev extremt sugen på en sån efter att ha sett nåra schyssta bilder på Robby, tweakad tabletop inte ikrokad.. fett!!! Han får ju ganska mycket luft på den… vilken planar tidigast/ behåller planingen längst??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 12:51

    Jag har inte riktigt forstatt denna radsla for rena TT-brador som verkar finnas i Svea Rike. Jag menar, varfor kopa nagot som gar grymt at ena hallet men som man helst byter stance pa nar man vander, nar man kan fa nagot som gar grymt at bada hallen (enligt mig tom skonare an en directional)? Och ja, jag har testat bada. Men som jag brukar saga, smaken ar som baken, och nar det galler kite ar den inte bara delad i tva delar. Om ni ville forklara vad som ar battre far er med directional skulle jag vara tacksam!
    Peps

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2002 vid 17:06

    Jag tycker det är kul att gippa med directional, det är lite sport, särskillt om det är en två straps bräda som är 37cm bred 😉 man kan göra cooolare turns osså. vi har fått in TT brädor nu så fort det blir varmt så skall jag se vad dom går för.

    /h

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 januari, 2002 vid 11:27

    Jag kör på ett jäkligt byigt ställe, smal stenstrand med träd som växer ut över vattnet. Inte så idealiskt för kitesurfing alltså men men väl ute så funkar det bra…
    Directionalen passar där, byigt + lätt i och ur stropparna vid start. En wake är säkert grym vid bättre förhållanden. Sen är jag mest ute att åka fort och hoppa högt kanske lite grabs och sånt. Jag är inte alls sugen på att snurra 7 varv och landa åt fel håll, det ser ju oftast för jäkligt ut.. 🙂
    gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2002 vid 21:35

    Jo, skall man åka FORT så är ju TT bra mycket roligare.. Man får ju inget skär med en wake upp emot 30 knop, man åker bara med vinden å har ingen kontroll!
    Men försök att göra en backroll fakie med kite´n alldeles ovanför vattenytan med ‘endast’ en liten våg som stance..
    Men det är som du säger, byigt å hög fart=>TT!!
    Men om du tycker att det är krångligt med wake pga bindningarna, så sätt på ett par stroppar. Det var så jag började åka wake, du har ju fortfarande den ‘lilla’ ytan å åka på..
    *MozzY*

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2002 vid 21:37

    Jo det kan jag hålla med om, även höjdtagning med wake é svårt. Men roligast….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 januari, 2002 vid 21:40

    TT´n planar ju i betydligt mindre vind, men om man skall “snurra” finns risken att man tappar brädan, vilket har hänt ett flertal gånger….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2002 vid 12:58

    höjdtagning beror på drake o wake, min Pickle FOrk går utmärkt att ta höjd med (om det blåser)

    /h

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 januari, 2002 vid 13:18

    Det ar riktigt. Jag tar en hel hog med hojd med min apocalypse 140. Oj, oj!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.