Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bula i xplyn – vad göra

  • Bula i xplyn – vad göra

    Publicerad av Oregistrerad på 4 november, 2007 vid 23:54

    Lyckades ramla i mitt ny köpta segel (jag är ganska grön… :-). Ett splirrans NP Combat… Det gick inte hål, mn där min hängsele krok träffade blev det liksom en bukla i seglet. Är det någon annan som har råkat ut för samma sak?

    Skall man laga seglet i förrebyggande syfte? Eller sätta nån tejp på? Klistermärke? Eller bara strunta i det och köra på?

    Tacksam för kommentarer – jag var lite bedrövad. Seglet var ju sååå dyrt.

    hakman svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • josefc

    Medlem
    5 november, 2007 vid 00:05

    hm.. ja, det är svårt att ge några råd när man inte ser hur det ser ut… jag har en massa repor på mitt segel, speciellt i höjd med selkroken, vissa är riktigt grova men har inget hål än, vad jag vet.. jag låter det vara.. går det hål får man lösa det på nått sätt i värsta fall byta fönstret men det är ett senare problem,tycker jag iaf…

  • Knatte

    Gäst
    5 november, 2007 vid 06:08

    Så länge det inte är hål eller verkar riskera att bli hål omgående, så behöver du inte vara rädd. Men klart att man kan sätta på en dekal eller laga detta via monofilm, för säkerhets skull :tongue:

  • oaxen

    Medlem
    5 november, 2007 vid 06:21

    Är det inte någon spricka är det bara att köra!

  • lars_k

    Medlem
    5 november, 2007 vid 06:37

    Lite bulor i seglet efter kroken är ofrånkomligt när man kör vågor. Alltid lite trist i ett nytt segel iofs, men det påverkar inte varken hållfasthet eller prestanda. Bra att rutinmässigt rulla runt på sidan/ryggen när man blir spolad, aldrig ligga på magen på riggen… Men jag lyckas inte alltid med det, har också några bulor i mina segel… 😛

  • svenne

    Medlem
    5 november, 2007 vid 10:33

    Ett tips är att alltid ha en rulle kraftig 3M packtejp i surfväskan. När väl revan kommer är det bara att lägga en remsa på båda sidorna och köra vidare.
    Det finns säkert sjyssta alternativtejper på Jula eller någon bygghandel, men jag kan lova att 3M sitter riktigt bra när den väl är på plats.

    –S

  • hakman

    Medlem
    5 november, 2007 vid 12:07

    Ducttape kan man laga va som helst med. Jag har lagat både brädan och seglen med det massor av gånger. Never leave home without it…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bula i xplyn – vad göra

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.