Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bussgodspriser

  • bussgodspriser

    Publicerad av tsss på 9 maj, 2012 vid 09:57

    Bussgods verkar helt hundbitna just nu. Talade med en tjej som inte lyckades skicka ett 6,5 segel från Skåne, det gick inte alls enligt personalen, utan fick gå till någon av dom andra stora företagen. Vet ej vad hon i slutänden betalade.

    Nu senast fick en surfare betala 375 spänn för att skicka ett 6,0 segel till huvudstaden. I höstas hade han kommit undan med 180:- för motsvarande segel som han skickade. Svaret varför så stor skillnad: – Du fick nog fel pris i höstas.

    Problemet verkar vara att när man kollar Bussgods tariffer så har dom förutom vikt även maxvolymer, och ett segel kommer lätt över 0.07 kubikmeter (max 0,13) och kostar då 375:- Då får det ju väga 35 kg vilket vi ju inte har särskilt mycket glädje av, om man inte vill skicka med sina gamla tennsoldater…

    Ett tips är, efter att ha tittat längre ned på sidan, dom fasta priser för olika grejor som finns upptagna: Tejpa ihop allt ordentligt och påstå sedan att innehållet är ett par skidor. Dom får väga max 15 kg och kostar 230 riksdaler inom hela riket. Om det är ett formulasegel får man väl hävda att det är Franz Klammers gamla störtloppskidor från Innsbruck, som var ca 245 långa.

    surfslusken svarade 11 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 12:01

    Se så, hetsa ner sej en aning nu.
    Nu när ämnet ändå är uppe:
    Jag kör från Varberg till Stockholm på mån/tis nästa vecka (14e alt 15e maj) och kan plocka/lämna prylar längs
    hela vägen.
    Kunde va coolt o köra Klammers gamla Innsbruck 245or!!!

  • dr-masse

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 12:34

    Slusk, du har pm.

  • surfslusken

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 14:34

    De har du me.

  • bicless

    Medlem
    9 maj, 2012 vid 22:48

    Bussgods har flippat fullständigt.

    Slusken, kan du köra lite andra sträckor också? sth till trollhättan till exempel.
    Bussgods ville ha 550 bananer för att ta med en kort bom den sträckan. De har kanske bytt ut bussarna mot limosar.

  • hdtv

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 04:48
    Bicless;688130 wrote:
    Bussgods har flippat fullständigt.

    Slusken, kan du köra lite andra sträckor också? sth till trollhättan till exempel.
    Bussgods ville ha 550 bananer för att ta med en kort bom den sträckan. De har kanske bytt ut bussarna mot limosar.

    Hmm, känner inte igen det där. Skickar segel med Bussgods och de har helt klart konkurrenskraftiga priser om man jämför med DHL eller Schenker. Dock har de haft problem med vissa sträckor där de inte kan ta vissa längder pga av att utrymmena på bussarna inte är tillräckliga.

    Sedan är Bussgods inte det bästa med leveranstider i bland kommer varorna fram dagen efter ibland efter 5 – 6 dagar på samma sträcka, men det är en annan fråga.

  • booman

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 09:42

    Nu har inte jag skickat nåt segel eller annat surfrelaterat m bussgods på ett tag… Gick bra med både brädor och rigg-grejer, men nu vet jag inte riktigt…
    Håller på med lite rc-flyg också, och skulle skicka ett litet flygetyg på drygt ett kg. Paketet hade måtten:
    L- 100cm
    B- 40
    H- 30
    Gick på närmare 400:-. var bara 5:- dyrare med posten, så det blev det i stället, och framme dan efter… Skickade ett 4ggr så stort flyg några månader tidigare och det gick på samma pris, ca 400:-, så nog har de justerat priserna och villkoren en hel del…

    Gitarrgrejer kan man skicka “hur stort som helst” och upp till ca 20kg till fast pris, 230:-, då är det ju prisvärt…

    Sen verkar det som om det inte går att skicka till Stockholm m bussgods, inga terminaler…

  • tsss

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 10:28
    surfslusken;688077 wrote:
    Se så, hetsa ner sej en aning nu.
    Nu när ämnet ändå är uppe:
    Jag kör från Varberg till Stockholm på mån/tis nästa vecka (14e alt 15e maj) och kan plocka/lämna prylar längs
    hela vägen.
    Kunde va coolt o köra Klammers gamla Innsbruck 245or!!!

    hej

    Kommer aldrig mer att köpa något som inte finns tillgängligt på stäckan Varberg- Älta i Nacka

  • surfslusken

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 11:39
    tsss;688286 wrote:
    hej

    Kommer aldrig mer att köpa något som inte finns tillgängligt på stäckan Varberg- Älta i Nacka

    🙂 Turen är dessutom utökad sommartid och går vidare från Älta ända ut till Tynningö. Ofta med stopp även i Saltsjö-Dufvnäs (Hotsailsmaui Swchedens centrallager).

    Måste dock medela att avgången från Varberg 14/15 maj är inställd/framflyttad ca 2 veckor.
    Ber om ursäkt till er som redan visat intresse för denna avgång och ni är givetvis välkommna att skicka me prylar i slutet på maj om behovet kvarstår.

  • poppo

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 12:29

    Nu är det nåt som är riktigt fel – Slusken riktigt trevlig och serviceminded?
    Skriver du nykter eller vad har gått fel???

  • kinetic

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 12:36

    Jag kan väl tillägga att jag kör rätt ofta sträckan Sthlm-Skåne längs E4.an, i regel 2 gånger/månad. Kör även Sthlm -Öland lite då o då

  • surfslusken

    Medlem
    11 maj, 2012 vid 12:38
    poppo;688309 wrote:
    Nu är det nåt som är riktigt fel – Slusken riktigt trevlig och serviceminded?
    Skriver du nykter eller vad har gått fel???

    Helvete, nån svinpäls måste ha hackat mitt konto!!! Min image går ju åt helevet!
    *HICK!!*

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bussgodspriser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.