Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bye bye Ken Winner?

  • Bye bye Ken Winner?

    Publicerad av robin_e på 4 augusti, 2006 vid 18:25

    Tja 🙂

    Har plockat fram farfars gamla Ken Winner-bräda med Dufuor-segel från 80-talet (?) och nött nu i sommar ( ja skratta ni ). Det har varit skit skoj, och efter 3 veckor har man kommit över åka-med-strömmen-åt-helvete-stadiet till att kunna hantera brädan något sånär. Jag kan inte mycket om surfing och brädor, men jag fattar att Ken Winner är medeltid och att teknikens under gjort stora framsteg inom sporten, och är nu riktigt sugen på att köpa en bra bräda som man kan “växa med ett tag” och komma ifrån nybörjarstadiet med…

    Någon som kan tipsa om ett sjysst komplett windsurfingpaket för en seriös kille som inte vill köpa skit ( liknelse med warp-liknande produkter i skateboardvärlden ) ? Tänker mej i första hand begagnat men utbudet kanske inte är så stort?…Du kanske vet om någon bra bräda/segel lr komplett paket som ligger ute på marknaden i en annons/affär? Att tillägga bör jag väl säga att jag vill ha en bräda man kan lära sig att “hoppa” 🙂 med och att jag är en kille på cirkus 80+pannor…

    robin_e svarade 17 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • oscar

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 18:42

    Det här ser bra ut för dig tycker jag. OBS! jag har inget med säljaren att göra.

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=9361

  • sponte

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 19:13

    Ganska dyrt men å andra sidan rättså nya och troligen schyssta prylar.
    För mer rippning bör det dock kompletteras med ett mindre segel, ett större segel, en 460 mast och kanske längre bom. Vilket blir lite mer. Mitt tips är försök hitta lite äldre grejer och få mer för samma pengar.
    /Sponte

  • rabbit

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 19:16

    Pust! 🙂

    Jag trodde att jag skulle få läsa nåt i stil med “Ken Winner DÖD i tragisk kylskåps-olycka…”
    Skönt att det inte var någon som dött.

    /r

  • robin_e

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 21:17
    Oscar wrote:
    Det här ser bra ut för dig tycker jag. OBS! jag har inget med säljaren att göra.

    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=9361
    Nästa Gbg, bara att lita på att vindgudarna är på min sida hem till Sthlm 😉

  • bananen

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 21:39

    Jag tycker att kitet är värt typ 6000. Hoppas att du köper det och får kul. Och Ken? Han bytte namn och träffade Barbie.

  • Knatte

    Gäst
    4 augusti, 2006 vid 21:40

    Ken jobbar fortfarande med windsurfing, nu minns jag inte i vilket märke han jobbar åt. Men han var ju inblandad i BIC förr:wink:

  • robin_e

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 21:54
    bananen wrote:
    Och Ken? Han bytte namn och träffade Barbie.
    Nej han bytte aldrig namn. Senaste nytt i “Klick” är att Ken hette Winner i efternamn och då han gifte sig med Barbie fick hon automatiskt efternamnet Barbie Winner, dock tycktes det inte spela någon roll för Barbie inc. Tvärtom hyllar dem detta och nya Barbie och Ken är surfinspirerade och ingår i höstens barbiedockor gör givetvis en Ken Winner bräda i mikro-form. 🙂

    nu är man trött…men vad anser ni att gränsen går mellan nybörjare och “nästa steg”? Om man klarar en head-dip med en gammal Ken Winner, är man nybörjare då? Och vad tycker ni att jag borde sträva efter i enheter, t.ex. mått på brädan, segel, volym på segel o.s.v.?

  • rabbit

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 22:15
    robin_e wrote:
    Om man klarar en head-dip med en gammal Ken Winner, är man nybörjare då?

    Är man på DEN nivån har man redan nått den absoluta toppen, windsurfing har inte mer att erbjuda och man kan dra sig tillbaka i ett strandhus på maui och dricka öl med Mike Waltze.

    Så ÄR det.

    /r

  • rabbit

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 22:16
    rabbit wrote:
    robin_e wrote:
    Om man klarar en head-dip med en gammal Ken Winner, är man nybörjare då?

    Är man på den nivån har man redan nått den absoluta toppen, windsurfing har inte mer att erbjuda och man kan dra sig tillbaka i ett strandhus på maui och dricka öl med Mike Waltze.

    Så ÄR det.

    /r

  • robin_e

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 22:18

    hehe :laugh: var väl det jag tänkte…:wink:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bye bye Ken Winner?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.