• Publicerad av mang-e på 31 juli, 2010 vid 19:39

    Jahapp då har man gjort det igen då, att man aldrig lär sig:confused2:. Dingat brädan som var dingad sedan tidigare i nosen av den förra ägaren. Ser ut som han använt för mkt aceton för att den är “ihålig” i nosen. Min fråga till alla kemister på konfen är om det är helt ofarligt att fylla ut detta hålrum med byggskum för att sedan använda väv och epoxi på detta. Eller skall man ta epoxi med micro ballonger och skita i byggskumet?.

    bananen svarade 13 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 19:46
    Mang-E;623396 wrote:
    Eller skall man ta epoxi med micro ballonger och skita i byggskumet?.

    Ja skulle INTE skita i byggskummet. Blir bara kladdigt, tungt, härdar dåligt och lär antagligen lukta illa me. Den funkar bäst som kommer direkt ur burken.

  • mang-e

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 19:58
    Quote:
    Blir bara kladdigt, tungt, härdar dåligt och lär antagligen lukta illa me

    . Nu blir man lite orolig över en surfbroder….kan det vara av egen erfarenhet,eller :confused2:

  • aronh

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 21:53

    Det beror på hur ordentligt du vill göra det. Bäst hade nog varit att ta bort allt dåligt och bygga upp en ny nos efter konstens alla regler. D.v.s kortfattat sätta dit en bit skumplast typ frigolit eller polyuretan och sen plasta. Vill man bara fylla igen finns tvåkomponents polyuretanskum. Det är att föredra framför byggskum som brukar få rätt mycket bubblor i sig.

  • mang-e

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 22:36

    Ok Aronh, jag vet att detta är en “genväg” men den är jag beredd att ta denna gång. Går det att köpa tvåkomponents polyuretanskum vart som helst tex Jula odyl eller skall det vara nått speciellt?.

    (Är lite skakig ang välja någonting som skulle kunna “käka” mer av kärnan i brädan)

  • aronh

    Medlem
    31 juli, 2010 vid 23:05

    Ska jag vara ärlig har jag dålig koll på var man får tag på 2k PUR-skum. Byggskum är också polyuretan och kommer inte sabba kärnan.

  • bananen

    Medlem
    1 augusti, 2010 vid 06:03

    Byggskum regerar. Se bara till att det finns gott om pyshål, för det kan vara ett jäkla tryck i flaskan när man sprutar in. Har faktiskt lyckas att delaninera en bräda en gång med en flaska byggskum. Fast om du krossat nosen kanske det inte är något problem 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.