• Publicerad av kamikazekiteren på 14 augusti, 2008 vid 20:47

    Efter 6 år har jag svårt for dom nye bow-kitsene. Man måste jobbe med bommen hele tiden for at ha kraft/power i kiten , det blir for jobbigt for mei. Är det noen som lager c-kites fortfarande? eller fins det noen hybrid-kites som liknar c-kiten? Jag trenger storlek 9/12 eller 10/14
    (Eller en 11:a Hugo, kom med pris!)

    skotten svarade 15 år, 9 månader sedan 17 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • flowbrow

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 20:50

    kolla GIN kites !

  • hengo

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 21:48

    Alla EH wavisarna från 2006 -> har tillräckligt med depower, varför ska man ha mer? Det var ju bara de första C-kitearna som hade löjligt lite depower, fattar inte var denna depwoerhysterin väcktes? Måste va tillvärkarna som hypat som fan att 100% depower är nice, och att det itne är nice att ha ett fint jämt tungt och hårt drag, för att väcka denna bowhysteri

    Min EH 2007 11 limitet edition (!) har sinnes mycket depower, svår att få tag på dock. Liquid Force HI-FI säges också ha mycket depower, men jag har inte haft möjlighet att prova än. Vingprofilen ser mycket lik ut den nye EH wave 2007.

  • skotten

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 22:43

    norbaggen…

    check the c-kites section? http://kiteboarder.se/category.aspx?categoryId=7

    Eh is by invite only I am afraid….

  • pjoter

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 04:42

    du skulle ju provat mayhem igår norbaggen. de va ju riktigt fint tryck, rena vågor me ganska stora dyningar utanför och du hade sen haft helt ok tryck i 7:an.

  • sourra

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 05:14

    Är det inte Heckler som är C-modellen?

  • skotten

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 06:03

    nah its an SLE, meaning its not a bow…??

  • skejtar_henke

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 09:44

    @hengo 490570 wrote:

    Alla EH wavisarna från 2006 -> har tillräckligt med depower, varför ska man ha mer? Det var ju bara de första C-kitearna som hade löjligt lite depower, fattar inte var denna depwoerhysterin väcktes? Måste va tillvärkarna som hypat som fan att 100% depower är nice, och att det itne är nice att ha ett fint jämt tungt och hårt drag, för att väcka denna bowhysteri

    Min EH 2007 11 limitet edition (!) har sinnes mycket depower, svår att få tag på dock. Liquid Force HI-FI säges också ha mycket depower, men jag har inte haft möjlighet att prova än. Vingprofilen ser mycket lik ut den nye EH wave 2007.

    Hengo mannan du har så rätt. Fattar inte vad det är med den hysteria med depower. Jag har kört nu i fem år eller nått och tycker att depowern är mer än tillräcklig. Tycker det borde pratats power iställer för depower.
    Sen är man ju olika och gillar olika känslor på kites. Det säger jag inge om men det är ju inge hemlighet att jag inte är nån försspråkare av bow..
    Min eh-wave 11 som blev stulen älska jag med….
    Skönt att höra att det är nån som tycker som jag..

  • haze

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:19

    Säger bara som vanligt:

    NAISH TORCH

  • hengo

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 10:27

    @Haze 490764 wrote:

    Säger bara som vanligt:

    NAISH TORCH

    Jaha, vilka stora fördelar har den om man jämför med tex EH Wave -07?

  • chrilleg66

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 11:17
    hengo;490767 wrote:
    Jaha, vilka stora fördelar har den om man jämför med tex EH Wave -07?

    Han säljer dem???

    Tyckte efter min session i går i 9 m/s och upp till 13 m/s i byarna att min Alliance 12:a fungerade ypperligt. Bara att släppa om det blir för mycket drag. Dessutom är jag nybörjare…

    Den är mer lik en C än en bow/sle så köp en sån…

  • sourra

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 12:30

    Har enbart hört gott om både Wave och Torch av de som kört de tygstyckena.

  • pjoter

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:16

    @sourra 490626 wrote:

    Är det inte Heckler som är C-modellen?

    Jupp. Heckler e c-modellen. Men C-kite är lite gay om man inte är pro så en mayhem skulle passa norbaggen mer. 🙂

    Sen va de en fråga till honom var han tog vägen igår, Han launchade mig å skulle bara upp å byta om å sen testa men jag såg honom inte mer utan fick leka alldeles ensam i vågorna tillsammans med 2 vindsurfare.

  • gh0st

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:16

    @skotten 490635 wrote:

    nah its an SLE, meaning its not a bow…??

    An SLE can be a bow. A bow kite must have a concave trailing edge to be called a bow according to the patent, but SLE is not a patent in the same sence but a term kite manufacturers coined to explain that their kite had a bridle system.

  • skejtar_henke

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:19

    @Chrilleg66 490791 wrote:

    Han säljer dem???

    Tyckte efter min session i går i 9 m/s och upp till 13 m/s i byarna att min Alliance 12:a fungerade ypperligt. Bara att släppa om det blir för mycket drag. Dessutom är jag nybörjare…

    Den är mer lik en C än en bow/sle så köp en sån…

    Hmmm då hör du nog inte hemma i denna diskution med all respekt..

  • skejtar_henke

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 13:22

    @pjoter 490838 wrote:

    Jupp. Heckler e c-modellen. Men C-kite är lite gay om man inte är pro så en mayhem skulle passa norbaggen mer. 🙂

    Sen va de en fråga till honom var han tog vägen igår, Han launchade mig å skulle bara upp å byta om å sen testa men jag såg honom inte mer utan fick leka alldeles ensam i vågorna tillsammans med 2 vindsurfare.

    Lite gay säger du.. Men du kör ju foil. I rest my case.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.