• ziik

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 19:23

    Om du inte är så kinkig med att det ska vara det senaste så kan man hitta ok pris på C helt klart…

    Tex Wipikas 06or

    kitesailing.dk
    wipikakiteboarding.com
    tror jag att det är.

    Redan låga priser, å de ger mer rabatt vid köp av ett par stycken….

    //Joel

  • marh

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 21:05

    Köp en Fuel-08 13 och 9. De har sjukt mycket depower, levererar jämt drag och fetaste hoppen. Ring Anders på lasurf så kan han nog ordna nått..

  • skotten

    Medlem
    15 augusti, 2008 vid 22:59

    He was invited to buy the wave…. 🙂 nedless to say, he picks it up tomorrow.

  • chrilleg66

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 09:01
    skejtar_henke;490841 wrote:
    Hmmm då hör du nog inte hemma i denna diskution med all respekt..

    Med all respekt så kanske jag vet mer än du tror..:wink:

    Är inte helt ny för sporten.
    Det jag säger är bara att naish alliance är en djävligt nice drake som är mycket lik en traditionell c-kite med extremt bra depower.
    Haft en torch innan, de påminner om varann men Alliance är lite snabbare.

    Sen kanske 12 kvm låter mycket i upp till 13 m/s i byarna men jag kan säga att det fungerar fint med den draken även om det börjar bli lite väl mycket tryck. Men den känns fortfarande safe..

    Därmed har jag svarat på norrmannens fråga.. fins det noen hybrid-kites som liknar c-kiten??

  • gh0st

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 09:09

    Jag vet hur du kör Jonas och jag tror du skulle gilla Torchen.

  • cortex

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 21:12

    Sätt Mayhemens bridle i C-kiteläge så har du en SLE som känns, och uppför sig, som en C-kite med en hel del depower tillgänglig. Å när det gäller svänghastighet och drag genom loopen har jag fortfarande inte kört något som är snabbare än Mayhem.

    Vi kommer snart att lansera den nya caution.se-siten… det finns viss risk för att det blir en del goa lanserings-rabatter då. 😉

    I’ll let ya all know when it’s done.

    /Kaj(Tech)

  • skotten

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 09:07

    sweet cortex.. if you need any help man, gimme a shout : )… its not just about the page, you need a sweet backweb to admin with as well… makes updating the page a childs game.. Ghost updated most of http://www.kiteboarder.se and doesnt even know what HTML stands for : )

  • melker

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 10:23

    Slingshot FUEL – det är inte mer med det!!!

  • skejtar_henke

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 10:32

    @Chrilleg66 491105 wrote:

    Med all respekt så kanske jag vet mer än du tror..:wink:

    Är inte helt ny för sporten.
    Det jag säger är bara att naish alliance är en djävligt nice drake som är mycket lik en traditionell c-kite med extremt bra depower.
    Haft en torch innan, de påminner om varann men Alliance är lite snabbare.

    Sen kanske 12 kvm låter mycket i upp till 13 m/s i byarna men jag kan säga att det fungerar fint med den draken även om det börjar bli lite väl mycket tryck. Men den känns fortfarande safe..

    Därmed har jag svarat på norrmannens fråga.. fins det noen hybrid-kites som liknar c-kiten??

    Ok då kanske jag var väl kaxig. Det var inte meningen. Men lät som du var helt nybörjare och tyckte att din drake var jättebra. Alliance är jättefin drake och abolut inge fel på den nån stans. Men om man nu vill ha c-kite. Varför köpa en hybrid då. Kanske för att få ett bredare vindregister. Annars vet jag nte.

  • thorn

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 12:56

    Vad är den stora skilnaden mellan C-kites och bow kites när man lopar??? och vad blir det för skilnad om man har olika linlängd när man lopar.

    Jag kör på Naish Cult med 20m linor och jag tycker loparna kan bli väldigt brutala, särskilt när man kör urkrokat så har jag sträckt axeln några gånger.

  • trumpeten

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 13:23
    Thörn;491356 wrote:
    Vad är den stora skilnaden mellan C-kites och bow kites när man lopar??? och vad blir det för skilnad om man har olika linlängd när man lopar.

    Jag kör på Naish Cult med 20m linor och jag tycker loparna kan bli väldigt brutala, särskilt när man kör urkrokat så har jag sträckt axeln några gånger.

    Har inte loopat med bows men tycker då det är mer tryck när man loopar med c-kite än med hybrid. Bra eller dåligt?

    Kortare linor gör att loopen blir mer explosiv. Tänk dig att du loopar med 100meters linor och sen tänker du dig att du loopar med 10 meters linor.

    Sök lite på youtube så kan du få se på härliga loopar med korta linor.

    20meters linor låter som ett bra val det är väll samma linlängd som den där blonda holländaren kör med?!

  • yfo

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 14:24

    fuel fuel fuel

  • skotten

    Medlem
    17 augusti, 2008 vid 22:15

    the flexifoil looks ok in the loops… but I cant stand hadlow… goddammit I hate him…

    well when they finish sewing up your wave jonas… I need to try it 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.