Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabarete 10/2

  • seehuusen

    Medlem
    1 januari, 2011 vid 20:13

    Jeps. Du skal hyra i forvejen, samtidig bliver prisen lavere… Så bare kom igang . Der ligger ca. 4-5 stationer side om side…

    God tur… Nyd varmen .

    MVH john

  • ubbe

    Medlem
    1 januari, 2011 vid 20:51

    Jag var där med familjen i febr 2010. Hade inte bokat i förväg men det gick bra ändå.
    Hade bara vind några timmar under 2 veckor. Men som sagt ovan, det kan säkert bli billigare vid förbokning. samt att det finns en del ställen att hyra på-
    Ha det skönt, vi tyckte det var helt ok ställe, hade hoppats på mer vind dock.

    /honken

  • argulander

    Medlem
    2 januari, 2011 vid 15:14
    Ubbe;643373 wrote:
    Jag var där med familjen i febr 2010. Hade inte bokat i förväg men det gick bra ändå.
    Hade bara vind några timmar under 2 veckor. Men som sagt ovan, det kan säkert bli billigare vid förbokning. samt att det finns en del ställen att hyra på-
    Ha det skönt, vi tyckte det var helt ok ställe, hade hoppats på mer vind dock.

    /honken

    Tack för upplysningen, låter ju inte så bra med vinden, hoppas man har bättre tur. Hade de lite större grejor för mig som inte är flugviktare, väger drygt 90 kg?

    MVH Klas

  • goose

    Medlem
    2 januari, 2011 vid 17:28

    Hyr i förväg och hyr då från VELA-centret. Suveräna prylar i massor (JP + Starboard). Man får plocka lite som man vill.

    http://www.velawindsurf.com/html/pages/destinations/cabarete.php

  • christian

    Medlem
    2 januari, 2011 vid 19:33

    Hej

    Var där 2003 i månadsskiftet feb-mars

    Helt ok vind för en 98 l vågis de flesta dagarna (väger 95)

    Hyrde på Club Mistral och kan inte rekommendera det.
    Ligger i vindskugga på vikens södra sida och det ger ett stort vindhål precis utanför stationen.
    Grejorna var dessutom rätt dåligt skötta
    På en vecka rök t.ex 3 nedhal, det drabbade olika personer men ingen var speciellt glad över att få promenera 2 km längs stranden.

    Som någon redan skrivit fanns det 4-5 uthyrningsställen i viken, hamnar jag där igen kommer jag att hyra från någon mitt i viken.

    Rommen är lömsk, mycket lömsk

  • fnassel

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 18:42

    Var du än hyr, glöm inte att ta en valsafari och titta på knölvalarna! Vi hade tokig tur när vi var nere och det är riktigt mäktigt när 30 ton landar i vattnet bara en bit från båten!

  • fjant

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 09:50

    Hyr på Vela-ventret, mycket trevliga, bra läge och bra utrustning.
    Tror inte du behöver boka, när vi var där (feb) var det rätt lungt, och alltid massvis med grejjer att välja mellan.

    Instämmer med tidigare talare om Mistral-centret, undvik det. främst pga. ägaren som är en riktig gris. Diskuterade pris för kite-kurs med honom, och det var direkt taggarna utåt. Tom. personalen uppmanade mig att gå till nåt annat ställe, och slängde onda blickar mot ägaren.

    Hoppas du får tur med vädret.
    Själv var jag där i februari, 2 veckor. 8 dagar vind >5,6, varav 2 bra vågdagar, annars mer stök på revet.

    /Fjant

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabarete 10/2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.