• Cable 2011

    Publicerad av stefangu på 27 april, 2011 vid 19:59

    När vinden tryter, eller kanske brädteknik skall finslipas…(?)

    Ni har väl inte missat att de första kabelparkerna i Sverige byggs just nu…. 😀

    En i Sigtuna (Stockholm-Arlanda) och en i Fagersta.

    Kolla t.ex. The Cable Park på Facebook…ny hemsida kommer i maj http://www.cablepark.se

    above_the_law svarade 13 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • oharris

    Medlem
    27 april, 2011 vid 21:49

    härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂

  • roniboy

    Medlem
    27 april, 2011 vid 21:54

    WCPE har ingen sån cabelpark WCPE har ett 2.0 linsystem som går fram och tillbaka. kabelpark har ett linsystem som går i en ring som man åker runt i 🙂

    Stefan, slider håller på att byggas förfullt här hemma nu 😀
    // Ron (Peters yngsta son)

  • above_the_law

    Medlem
    27 april, 2011 vid 22:21
    Oharris;653761 wrote:
    härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂

    I s f finns det en anläggning även i Härryda/Landvetter också via http://www.nocomply.se att tillgå, men inte säker på om vajern och drivhjulet är utbytta ännu… Var med och satte upp den förra hösten. Det blev en 2.0 i första skedet, med en fet slider och en skön kicker, vilket jag tyckte räckte långt :-)! Får väl se vad Nicolai och Martin har i bakfickan i år…

  • dalen

    Medlem
    28 april, 2011 vid 05:22

    Gött att det börjar hända lite saker nu. Galet att vi i Sverige inte haft mer än en cabel på alla dessa år. Den som finns är ju sedan 80-talet och flera behövs.
    Lycka till med parkerna!

  • nicolai

    Medlem
    28 april, 2011 vid 08:23

    Lagunen Cable park (Vid landvetter flygplats) kommer står klar väldigt snart.
    Mycke uppdateringar i år. Kolla facebook lagunen cablapark och innom kort lagunencablepark.se

    Och nej. WCPE är inte första fullsize men första 2 mast park.
    Första fullsize är ju Skara sommarland om den kan räknas med. Sen blir The Cable Park- arlanda och Fagersta dom första byggd för wake. Arlanda Counter Clockwise, Fagersta Clockwise.
    Så där händer grejer nu.
    Även Skånes Kablesportsförening jobbar hårt på att få upp en 2.0 i sommar, nånstans runt Malmö.

  • petting_4

    Medlem
    28 april, 2011 vid 15:33
    Oharris;653761 wrote:
    härligt, men inte är de Sveriges första… WCPE har funnits i över ett år, och öppnar på Lördag 🙂

    O då ska vi dit Fredrik! ;P

  • oharris

    Medlem
    28 april, 2011 vid 16:26
    petting_4;653824 wrote:
    O då ska vi dit Fredrik! ;P

    Vore nice, men har lite för fint besök för att ta mig ut i helgen + infalmation i knät från Emils jävla 90 graders downhillbacke… Jobbar du i Stenungunsd`? Tyckte jag såg världens längsta hår igår!

    Men ja, vi får köra någon helg!!!

  • sanden89

    Medlem
    28 april, 2011 vid 20:14

    Den dagen en fullfjärdad Park finns inom 2h från göteborg är jag Nöjd, inte innan dess!

  • above_the_law

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 07:32
    Sandén89;653851 wrote:
    Den dagen en fullfjärdad Park finns inom 2h från göteborg är jag Nöjd, inte innan dess!

    45 min snart:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.