Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha program 2008

  • Cabrinha program 2008

    Publicerad av swe22 på 27 augusti, 2007 vid 12:38

    Som ni vet så är ju redan Crossbow och Contran släppt. Men Switchblade3 och den kanske hetaste nyheten är Revolver HD en ren wavesurf kite :laugh: Vet inte när dom släpps..

    Contra 3 – lättvind

    Crossbow 3 – freeride

    Switchblade 3 – wakestyle

    Revolver HD – surf

    PIC_O_495w.jpg
    CROSSBOW 3
    The Crossbow III features a flatter Pro Spam Extreme arc and a fast flying profile, allowing this kite to generate even more power than it has in the past, while still benefiting from the safety of the override mode. It’s also convertible from 2:1 to 1:1 mode. Reduced bar pressure, high hangtimes and more durability, the Crossbow 3 remains Cabrinha’ s ultimate Freeride kite.

    SWITCHBLADE 3
    PIC_P_250w.jpg
    This year the Switchblade 3 is 100% wakestyle dedicated! It generates steady power, allowing unhooked riders and kite loop lovers to ride with ease. Known for its depower and wicked safety system through the override 2, the Switchblade 3, with its increased durability, delivers pure performance to the masses.

    REVOLVER HD
    Premier dedicated surf kite, the revolver has all the attribute required for wave riding: incredibly fast turning, high depower in a second, immediate response, with durability and strongly built. This kite is there when you need it, and virtually invisible when you don’t, bringing kitesurfing as close as it gets to its surfing roots!
    PIC_Q2Revolver_250w.jpg

    TWIN TIPS
    Cabrinha’s technology in board construction has made its mark with the popularity of its boards in the past years. With their PVC core (wood for the Prodigy) with hard glass reinforcements and true twin flex pattern (providing the identical flew, forward or on switch), Cabrinha’s Twin Tips deliver performance, comfort and durability.
    PIC_S.jpg

    CUSTOM The all new Custom, with its quad concave bottom and new outline is a 100% wakestyle dedicated board. The ultimate board for flat water tricks, kickers, rails and radical riding in general.

    IMPERIAL With its new added concave bottom shape, the Imperial remains the board for all styles of riding. Fantastic in speed handling, wicked on landings, it’s a smooth and comfortable board.

    PRODIGY It’s the perfect first board for any rider who wants to tack upwind. It handles speed control beautifully and its wood core gives it a very soft flex, very forgiving on choppy water.

    SURFBOARDS
    This year, the S-QUAD is definitely the go for any wave lover. It has all the design element of a true surfboard with the construction to match the kind of abuse the surf will likely dish out. This wicked toy can handle a wide range of surf conditions, and in terms of feel, this is as close as one can get to the real thing!

    PIC_R.jpg

    nic svarade 16 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • swe22

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 14:01

    Lite live pics:

    Switchblade 3: in action

    sb3act.jpg

    SB-3luft.jpg

    Contra 3 17

    cab_171.jpg

    contra17_183.jpg

    contra_graphics_965.jpg

    Contra 3 14

    edcontrasmall_102.jpg

    flying_133.jpg

    Crossbow 3

    xbow_in_the_air_172.jpg

    xbow3_151.jpg

    Revolver HD

    revolver2008.jpg

  • skanepaul

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:04

    Dem måste ta tag i sin design avdelning nu, fan vad fula dem är.

    Men fett med en kite i High Definition det är ju inne nu, klarar den full 1080???

  • zo0

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:22

    @SkånePaul 409205 wrote:

    Dem måste ta tag i sin design avdelning nu, fan vad fula dem är.

    Men fett med en kite i High Definition det är ju inne nu, klarar den full 1080???

    fula? det va nog den snyggaste serien kites mina ögon någonsin har skåddat.. o sen kan jag inte släppa bilden som jag fortfarande har kvar av.. Christians (?)kiteloop med crossbow 3an framför mej när jag stog på stranden.. (medans jag aldrig hade satt den själv) den va fett powerd .. önskar jag kunde sätta den så fin o unhooked ^^

  • skanepaul

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:25

    Har alltid varit lika fula.

  • tetras

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:32

    @zo0 409268 wrote:

    fula? det va nog den snyggaste serien kites mina ögon någonsin har skåddat.. o sen kan jag inte släppa bilden som jag fortfarande har kvar av.. Christians (?)kiteloop med crossbow 3an framför mej när jag stog på stranden.. (medans jag aldrig hade satt den själv) den va fett powerd .. önskar jag kunde sätta den så fin o unhooked ^^

    Under sista månaden har jag sett 4 st drakar som totalhavererat, spruckna från framkanten till bakkanten eller hela sektioner som var fullständigt urblåsta. En som föll ner p.g.a. slack i linorna och sprack vid nerslaget.

    Vet ni vad? Alla 4 drakarna var Cabrinha drakar. Tror ni det var en slump?

  • look

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:41

    shit asså… tråkig bild du fått av en feet kite!!

  • zo0

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 20:48

    @tetras 409277 wrote:

    Tror ni det var en slump?

    Det har lixom inte hänt mej.. o farsan har dunkat 06an sen 06 så.. o switchblade2an har fått o får äta vattnet med full kraft när vissa hopp går snätt..

    Jag har bara sätt en död kite o det va en North..

    Och en sak till.. Ni som va i rågelund i lördags den 25e asså.. såg nog när olyckan var framme och en kille var mitt uppe med att leka i vattnet och helt plötsligt råkade han köra in i farsans linor utav misstag..
    Det såg ut som kiten blev helt hackad. den blev helt ihopknycklad, totalt våldtagen no murcy lixom för den andra kiten loopa ju helt vilt. så den såg ut som ett papper som nån hade kissat på o knycklat ihop (blöt, gul o ihopknycklad). Jag sejer inte att din teori e fel vise man.. men antingen så har vi fått the one and only cabrinhakite som e typ stålmannen. asså 1 på 9biljarder lr nått! eller så.. ja eller så har du väll fel i din bittra realisation av cabrinha

  • nic

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 07:38

    @SWE22 409066 wrote:

    … hetaste nyheten är Revolver HD en ren wavesurf kite :laugh: Vet inte när dom släpps.. …

    Vad står HD för nurå? HybriD? I så fall, välkommen till festen. Bättre sent än aldrig.

    nic

  • swe22

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 08:10

    @nic 409360 wrote:

    Vad står HD för nurå? HybriD? I så fall, välkommen till festen. Bättre sent än aldrig.

    nic

    Det står för High Depower

  • nic

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 09:43

    @SWE22 409369 wrote:

    Det står för High Depower

    Aha, fast Cabrinha har väl någon utan bowbridles?

    nic

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha program 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.