Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabriolet som surfmobil

  • rasmus_w

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 02:32

    Jag får in bräda, bom, mast och tre segel i en Nissan Note.

  • hstrom

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 06:20

    Snacka om ilands problem…. För nåra årssen körde jag en gammal rostig toyota starlet och i den lyckades jag få in en bräda (266 lång) 2 master, 2 bommar och fyra segel…. + mig själv som är 195…. Det gällde att packa i rätt ordning….
    Startmotorn var oxå rätt kass så rätt ofta fick man knuffa igång bilen själv… vilket gjorde att man helst parkerade i nerförsbacke om det gick….

    Ut o surfa med er!! ;o)

    /Jonas från ett varmt Vietnam

  • saratoga

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 19:57

    Såg en riktigt skön kombination för några år sedan på Gotland. Har för mig att det var en röd fin MB-cab, 80-talare kanske, med ett stort täckt släp med massa riggar och grejer i. Klart nice åk! :o) Någon här?

  • spray

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 20:31

    Men saratoga, DRAGKROK på en cab?! I värsta fall en borttagbar isåfall

  • tim-eriksson

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 20:35
    Spray;447322 wrote:
    Men saratoga, DRAGKROK på en cab?! I värsta fall en borttagbar isåfall

    Då är det billigare att köpa en 740…
    Kostar väll 10 k + att montera på dragkrok?

    Äh, som någon skrev. Tryck ner skiten och kör med spännband!

  • spray

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 21:07

    Nja, inte 10000kr. Man köper en begagnad för 2000 och monterar själv. Men det tänker jag itne göra oavsett.

  • jester

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 06:38

    Men va faen… Va e det för speciellt med en pizza-räcer-cabbe? Hade det varit en 430 Spider hade jag förstått problematiken…

    Då man får in 2 brädor, och 3 riggar inne i en Kia Picanto, borde man väl få in en bräda i en betydligt större cab? Är väl bara o testa? Eller köpa annan bil.

  • swe-496

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:00

    Tycker hela den här tråden liknar en silversurfarbeskrivning;).
    Man verkar vilja vara så cool som möjligt till och från surfet.
    Men det är attans så skönt att kunna byta om i en redig surfbuss eller en bra kombi när det blåser snålt…;)
    Skulle jag ha haft en cab (för mig en helt onödig bil) så skulle jag inte ens tänka tanken att ta den till surfet om jag har en annan bil som är mer lämpad för takräcke eller dragkrok, avtagbar eller inte.

  • jester

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 15:12

    *insert blown engine joke here*

  • kalle57

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 16:59

    Lite kul det här med hur många det är som retar sig på att några av oss har valt en skön cabbe som bil. Klart att man ska se cool ut, både i kärran och på vindsurfingbrädan! Tycker det är schysst att det finns lite olika slags kärror på vägarna. Hur skoj vore det om alla hade varsin Volvo kombi??? Sedan förstår ju i och för sig även jag det praktiska i att ha en surfbuss.

    Hur som helst… Silversurfare? Varifrån kommer det uttrycket o vad menas?

  • guppy

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:06

    @SWE 496 447472 wrote:

    Skulle jag ha haft en cab (för mig en helt onödig bil) så skulle jag inte ens tänka tanken att ta den till surfet om jag har en annan bil som är mer lämpad för takräcke eller dragkrok, avtagbar eller inte.

    Tja (och då menar jag tja – inte tjena), nu handlar det kanske inte om vilken bil man helst åker till surfet med, utan snarare vilken bil man helst vill köra/ha alla andra dagar, eller vilken bil man hade när man började surfa, eller hur många bilar man vill äga.

    Brottas med tanken på om jag skall köpa farsans gamla audi 100, eller om jag skall köra på bara Miatan. Känns väldigt jobbigt att äga två bilar när man bor i stan, och väldigt tråkigt att sälja Miatan.

    Vilken bil skall man ha som surfare egentligen, om den båda skall vara hyfsat praktisk och ändå ha själ!??

    Gärna silversurfa för min del! Det verkar dessutom ge utdelning, har Spray visat i annan tråd. 🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:21
    Guppy;447517 wrote:
    Tja (och då menar jag tja – inte tjena), nu handlar det kanske inte om vilken bil man helst åker till surfet med, utan snarare vilken bil man helst vill köra/ha alla andra dagar, eller vilken bil man hade när man började surfa, eller hur många bilar man vill äga.

    Brottas med tanken på om jag skall köpa farsans gamla audi 100, eller om jag skall köra på bara Miatan. Känns väldigt jobbigt att äga två bilar när man bor i stan, och väldigt tråkigt att sälja Miatan.

    Vilken bil skall man ha som surfare egentligen, om den båda skall vara hyfsat praktisk och ändå ha själ!??

    Gärna silversurfa för min del! Det verkar dessutom ge utdelning, har Spray visat i annan tråd. 🙂

    Jag personligen tycker att man ska ha en skit surfbil och en annan. Men om man bara vill ha en bil skulle jag tagit en Audi A4 avant. Snygga, drar lite (diesel) och funktionella!

    Men att sätta sig i den med en blöt våtdräkt lockar ju inte…

  • nlc

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 17:31

    @kalle57 447514 wrote:

    Hur som helst… Silversurfare? Varifrån kommer det uttrycket o vad menas?

    Söka på Steffo

  • swe-496

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 18:29

    @Jester 447475 wrote:

    *insert blown engine joke here*

    *LOL*;)

  • kalle57

    Medlem
    26 februari, 2008 vid 18:31
    NLC;447524 wrote:

    Ha ha, kul tråd!

    Men eftersom definitionen av silversurfare tydligen innebär att man hela tiden har brädan på taket så kommer vi cabbägare undan eftersom vi ju inte har ngt tak!!!

    Häpp!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cabriolet som surfmobil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.