Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Canon skruv

  • Canon skruv

    Publicerad av biorno på 23 maj, 2005 vid 10:38

    Tappade min S50 i vattnet häromdagen men lyckades fiska upp den från 1 meters djup. Jag skruvade den de skruvar jag lyckades få bort med min alldeles för stora skruvmejsel och la den på tork 2 dagar, jag provade den igår och den verkar fungera fint, dock så har jag nu tappat bort x antal små små skruvar som håller fast chassit, så nu till min fråga:

    Någon som vet var man kan köpa småskruvar till en kamera?

    patrikol svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • patrikol

    Medlem
    23 maj, 2005 vid 10:57

    Varför inte kontakta försäkringsbolaget?
    I och med att kameran efter att den varit i vattnet kommit i kontakt med syre så korroderar kontakter och saker ärgar igen vilket kommer att resultera i fel framöver och den blir aldrig vad den varit. Tappade själv en kamera i sjön i Thailand. Fick en ny på hemförsäkringen.

  • biorno

    Medlem
    23 maj, 2005 vid 11:45

    Tänkte göra det men eftersom den funkade så tänkte jag att det var lugnt.. det är väl skillnad på salt och insjö sötvatten iofs.. salt är väl lite mer aggressivt. Så bökigt att styra med f.bolagen. Har haft så mkt skador på sistone så dom tror väl jag är försäkringsbedr. snart…

  • patrikol

    Medlem
    23 maj, 2005 vid 12:01

    Förmodlgen bättre med söt än salt men jag tror tyvärr att det är en väldig chansning. Ring någon kamerverkstad och fråga försäkerhetsskull.

  • styret

    Medlem
    23 maj, 2005 vid 12:30

    en kamera som tappats i vattnet ska direkt öppnas upp och om det är saltvatten sköljas ren med sötvatten och direkt in på service.

  • ian

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 13:04

    och om man fått champagne på sin ixus 400 så att zoomreglaget fastnar och linsskydet fastnar?

  • patrikol

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 13:34

    Isopropanol köpes på apoteket du måste bara klargöra vad du skall ha det till. Rengöring av t.e.x. elektronik komponenter. Tag en tops doppa i vätskan rengör runt linsen gärna så att det rinner ner i mellan godset på kameran och linsen sen bör den bli som ny.

  • ian

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 23:22

    juste, det pajjar inte något om man råkar hälla på lite mycket?

  • patrikol

    Medlem
    24 maj, 2005 vid 23:31

    Nej det är sådant som man rengör ccd chips med det är ju alkohol så det avdunstar nästan omedelbart. Är vad man använder på verkstäderna för att rengöra. Du skall ju inte sänka ner hela kameran i det utan rengöra så gott det går vilket oftast räcker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Canon skruv

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.