Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Carbon Extender???

• Carbon Extender???

Publicerad av anonym-anvandare på 23 augusti, 2005 vid 04:58

Jaha! mindre master till fler segel!!!2st faktiskt tom…
    Så att en 430 o cx på 50cm funkar alltså!!!eller?
    jag har planer på att köpa en fin fräsch 430 och en extender till den och köra 6.9
    står att det ska fungera…men gör det verkligen det???nån som vet?????

surferboy svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    23 augusti, 2005 vid 06:15

Det segel jag läst om är North Daytona 8.3. 8.3an funkar bättre enligt många med 460 och CX än med 490.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2005 vid 18:35

men jag har läst att disco 05 430 + extender skulle funka…men det kan väl inte göra ju om man väger över 80kg

• voodoo

Medlem
    23 augusti, 2005 vid 20:00

varför inte köpa en viper wave 460 billigt så du får ut max av ditt segel wink.gif se säljes!

• surferboy

Medlem
    24 augusti, 2005 vid 18:59

Funkar det på stora racesegel så funkar det garanterat på små freestylesegel. Speciellt som freestylesegel inte är gjorda för att seglas toköverriggade och därför är inte är lika beroende av rätt IMCS. Visst kräver en tyngre seglare en styvare mast än en flugviktare men Carbon Xtender kompenserar 1-2 IMCS vilket räcker för att du inte skall märka någon skillnad.

En klar trend i North’s utvecklingsteam är att titta på mjukare master igen för att få bättre bottendrag och mer effektiv segelyta. Framförallt inom Speed, Formula och slalom-segel går utvecklingen mot något mindre men framförallt effektivare segel igen. Detta delvis genom att Björn Dunkerbeck trycker hårt på effektivare segel och han är med och utvecklar nya Warp 2006 upp till 10 kvm. Hans åsikt om Formula är tex att det är löjligt att segla med så stora segel då mycket av segelytan inte används effektivt utan snarare bromsar och väger en massa i onödan = sämre speed vilket betyder allt för Björn… smile.gif Jag håller inte helt med då Formula är allt annat än långsamt men han tänker bara utifrån max toppfart i slalom eller speedtävlingar och då har han ju en poäng.

/Gustav

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Carbon Extender???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.