• Carbonboom

    Publicerad av nemo på 19 oktober, 1999 vid 14:56

    Hur stor är skilnaden med en carbonbom när man kör stora segel, antar att man vinner mest där?! Eller är det stor sklinad över lag? Varför ska dom va så j..la dyra!!Är det värt priset?

    anonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 oktober, 1999 vid 16:19

    Men hallå!
    Har en Fiberspar Carbonbom 170-240 typ
    med hängsnören i bra skick.
    Säljes till ett bra pris……
    Maila narvens@algonet.se
    Ha det /Seb

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 1999 vid 13:17

    Tyvärr är det stooooor skillnad, inte minst för att de oftast sitter bättre på masten d.v.s. de rör sig inte mycket uppåt nedåt.
    Det är bara å kascha upp å inte gråta för mycket.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 1999 vid 14:27

    Hmm låter skummt.
    Klart om man jämför en skit-alubom mot en ny-kol så sitter den nog bättre, men annars är jag tveksam.
    Om den glider får du nog dra åt snörena mer innan du viker ner bommen *haha* skämtar lite bara.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 oktober, 1999 vid 16:12

    Ciao!
    Om du ska ha en kolfiber boom så skaffa inte den där kombinerade bomen med både aluminium och kolfiber.
    Den är billigare men går istället av ganska snart. I alla fall gjorde den det för mig och min kompis. Livslängden var ungefär 2 år,
    vilket är vansinnigt för en så dyr bom.Den stressas sönder i frontbeslaget som är av aluminium. Bomrören är för styva och flexar
    inte.
    Skäms på er Fibrerspar!
    //Jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 oktober, 1999 vid 11:43

    Jag menar inte att bommen glider på masten utan att eftersom frontbeslaget är styvare än “plastbeslagen” som sitter på alubommar så kommer bomen att vara vridstyvare också d.v.s. den kommer att flexa mindre uppåt nedåt.
    Hajjar’ru?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.