• centerbord

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 oktober, 1999 vid 13:43

    Hej!!
    Jag har några frågor som gäller mitt centerbord till min Vinte Kestrel.
    1. Jag har tappat det svarta bandet på “toppen” av centerbordet som gjorde att jag kunde hänga det så käckt på armen på väg ner till stranden. Hur ersätter jag det? Bör jag välja ett kevlarsnöre?
    2. Jag har hört att man kan köpa ett stormcenterbord. Finns det något som passar till min Vinta? Jag tycker det verkar som om centerbordsmarknaden inte är så stor. Kan man snida till ett själv i playwood? Finns det någon som har ritningar?
    Till sist ett litet tips: Jag har satt en bandyboll på “toppen” av centerbordet så att jag inte sparkar sönder mina tår när jag efter kryssen skall börja slöra och fäller in centerbordet. Jag tror att det går lika bra med en tennisboll men det kan vara svårt att få den att sitta kvar.
    Häng löst!!!

    makkan svarade 24 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • linsurfer

    Medlem
    29 oktober, 1999 vid 14:39

    1: Ta ett handledsband från dina SCOTTstavar. Sitter som gjutet runt handleden.
    2: Testa att sätta dit 2st vågfenor. Helst Fin´s carbonfenor i storlek 21.5. Brädan kommer kännas som en ny uttern 465.
    Lycka till!!!

  • makkan

    Medlem
    29 oktober, 1999 vid 16:13

    Hej Surfdude!
    Ang stormcenterbord så kan jag föreslå att försöka skaffa ett i matrialet G10. Det är mycket styvare än plyfa (typ dubbelt). Kontakta någon fentillverkare och be dom göra en kopia av ditt gamla centerbord. Bör inte kosta mer än 4-5000 kr.
    Med ett sånt centerbord kommer du segla med båda fötterna i stropparna i den värsta höststorm. Glöm inte bort att bottenmåla innan du sjösätter i vår. Man tappar massor med fart när det börjar växa snäckor på undersidan.

    Brädsegling sparkar stjärt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.