Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Chili 07 eller 08

  • Chili 07 eller 08

    Publicerad av stickan på 4 mars, 2009 vid 16:29

    Tänkte byta ut min gamla F2 Compstyle 246 (110) från 04 mot en Chilli 99, Någon som har några erfarenheter om större skillnader mellan 07 och 08? Har testat en 05 och den skilde sig ganska mycket från Compstylen, speciellt i när man glider baklänges i en spock, var väldigt orolig och ville gärna snurra hela varvet utan kontroll eller vrida tillbaka. Hur funkar de nyare modellerna jämfört tidigare chili?

    Måtten mellan 07 och 08 verkar ganska snarlika, 3 cm på längden och 1 cm på bredden.

    En 09 är för dyr så det är nog inte aktuellt.

    Mvh Stefan

    maki5836 svarade 15 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • stickan

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 19:04

    Ingen som har några erfarenheter eller åtminstone kört någon av plankorna?

    Mvh Stefan

  • callep

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 19:53

    har inte testat 07an men 08an är en riktig jävel på att snurra. Har dock kört 05/06 och det är en jävla skillnad jämfört med 08an! Beror väl på hur höga krav du har..

  • stickan

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 20:49

    Tack för svar!
    Men har du själv upplevt att 05:an snurrade lite okontrollerat? Om man nu ska jämföra kännslan mellan en 08:a och en 05:a
    Är väl självklart en vanesak och jag testade bara 05an några svängar för ett par år sen. Compstylen snurrar väl lite trögre även om jag själv tycker det har varit en toppen bräda att nöta på!

  • sebbe87

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 16:03

    Det var inte mycket du hann testa min bräda, du får ta å pröva den lite mera.
    Jag tycker själv att den är lite hal men jag har inte mycket å jämföra med.

  • maki5836

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 19:26

    Jag testade 08an 99L På Rhodos i sommras. Fastande riktigt mycket för den så jag bytte ut min gamla JP -04 häromdagen! JPn känns riktigt mycket klumpigare trots att det bara skiljer 2 L. Lättare att poppa och snurrar mycket smidigare än JPn. jag upplevde inte den som okontrollerad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Chili 07 eller 08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.