Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Closed toe vs open boots

  • lima-ko

    Medlem
    31 maj, 2012 vid 20:59

    De är exakt samma boots som Ronix Frank boots men med NKB färger.
    Lagom styva skulle jag vilja säga, Cell och One är styvare vad jag förstått. Samma storlekar som Ronix, alltså US 8-9, 10 osv. Ja, lätta även när de är blöta.

    Jag tycker att Ronix egna videos är informativa och bra, självklart rätt subjektiva men förklarar ändå på ett bra sätt funktionerna i deras boots.
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=S4cK6-bbL7k”]http://www.youtube.com/watch?v=S4cK6-bbL7k[/ame]

  • wakenils

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:36

    ronix är snygga o sköna (förutom one 2010’s högersko, den är missbildad) men de håller inte…

  • pepa

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 10:54
    WakeNils;689993 wrote:
    ronix är snygga o sköna (förutom one 2010’s högersko, den är missbildad) men de håller inte…

    De håller för oss snackesurfare!

  • wakenils

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 11:27
    Pepä;689994 wrote:
    De håller för oss snackesurfare!

    jo för vissa håller väl tom. en cabrinhabräda… (om de förvaras mörkt dvs.)

  • lima-ko

    Medlem
    1 juni, 2012 vid 14:29

    Vad är det som inte håller?

  • wakenils

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 08:39

    sömmarna ger sig, ytmaterialet trillar av, saker rostar

  • lima-ko

    Medlem
    2 juni, 2012 vid 17:13

    Ok, det återstår väl att se.
    Vad är det för övrigt som kan rosta på de?

  • pewe

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 12:05

    CT!!! Om du inte vill att foten ska åka ut på andra sidan efter en hård landning…

    Håller med Nils, Ronix One, gryms sköna boots men går sönder efter en halv säsong. LF har bra boots! Kör Watson och Shane. Lätta att komma i & ur när man kitar. Ronix får man ha personal med sig för att komma i….

    Hepp hepp

  • pepa

    Medlem
    3 juni, 2012 vid 19:58

    Jag vet inte riktigt vad Nils o Pewe snackar om 🙂 Har haft ett par Ronix One sedan 08 som fortfarande är fantastiska och håller ihop överallt. Har också ett par från 2011 som jag inte kört jättemycket med än, så jag kan inte säga alltför mycket om kvalitén där. Däremot har jag inga som helst problem att komma i och ur dem (har 42,5 i fötter och 42 på bootsen). Du kan inte göra så mycket fel om du köper Ronix eller LF (finns säkert fler märken som är bra men de har jag ingen vidare kunskap om), men det bästa är att testa vad som sitter bäst på din fot.

  • felow

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 10:24

    Beställde mig ett par North Frank boot, tackar för hjälpen, kan skriva om hur dem är sen när jag har fått testat dem om ni vill:)

  • mjersen

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 14:02

    LF cradle e fätast.

  • pewe

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 21:42

    Peps det är bara för att dina skor står på hyllan och samlar damm 🙂 Sen har ju inte alla lika fina modellfötter som dig. När kommer du till baksidan och kör då?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Closed toe vs open boots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.