Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Controlbar till Cabrinha Crossbow 2009

  • Controlbar till Cabrinha Crossbow 2009

    Publicerad av jokern på 30 augusti, 2013 vid 18:48

    Jag är helt ny i kitevärlden så jag skulle vilja ha lite hjälp med ett problem. Jag köpte mig en beg kite, en Cabrinha Crossbow 2009 13m. Men jag undrar om nyare controlbars som man kan köpa kompletta finns som är kompatibla till den här kiten. Har spanat runt lite på Cabrinhas grejor men har lite svårt med vad som fugerar.

    jokern svarade 10 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • andersr

    Medlem
    1 september, 2013 vid 06:07

    2009 började Cab med IDS så du kan köra med vilken IDS-bom du vill. Till 2014 har de bytt system till overdrive x1, men det borde funka det med. Ring Surfers, de har stenkoll på Cabrinhas produkter.

    / Anders

  • jokern

    Medlem
    2 september, 2013 vid 14:33

    Tackar så mycket för svaret. Vissa säger att det går och somliga att det inte går. Men jag funderade lite på det för när man tunar in controllsystemet så fäster man alla linor på samma punkt så dom är lika långa. Då måste de ju betyda att det funkar med andra controlsystem med om linorna är lika och att där är IDS.

  • jokern

    Medlem
    6 september, 2013 vid 05:48

    Skickade även till Cabrinhas support tjänst för ett tag sen och fick svaret idag. Dom svarade att alla controllsystem från 2009 till 2013 passar rakt över utan problem.

  • kneepad

    Medlem
    6 september, 2013 vid 09:04

    Fast se upp när du beställer reservdelar för linornas längder varierar t.ex. mellan SB 12 2009-2010 :tongue:

  • jokern

    Medlem
    6 september, 2013 vid 10:00

    Ok tack, ska tänka på det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Controlbar till Cabrinha Crossbow 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.