Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video convertera (.MOV)-fil ???

  • convertera (.MOV)-fil ???

    Publicerad av gurra_g på 7 augusti, 2008 vid 16:47

    Vill convertera (.MOV)-fil som jag tagit med casio F1 till nått som man kan anvädna i movie maker, vegas eller premiere…

    Har laddat ner många olika convertrar men de funkar inte med någon… Med vissa convertar kan den på börjar converteringen men fastnar på 5 eller 10% men med de flesta så blir det bara nått error innan det hinner börja…

    Har testa med många olika som säger att de ska kunna konvertera MOV…

    Tips nått program som kan funka?
    Eller gör jag nått fel?

    daffman svarade 15 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • gurra_g

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 20:31

    Hitta detta på casios hemsida… hjälper det nått?

    If recorded movies are H.264/AVC, why is the file name extension MOV?

    This camera records movies in MOV in H.264/AVC.
    This means that the file format is MOV and the compression method is H.264/AVC. The compression method also can be referred to as H.264/MPEG-4 AVC.

  • ola_p

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 10:37

    .mov är ju bara en container, typ som avi…

    Quicktime pro klarar att konvertera h.264. Jag tror att även ffmpeg klarar att konvertera mov med h.264 i.

  • trumpeten

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 11:30

    ffmpeg som jag har till mac är svinbra. Borde väll finnas till pc också

  • gurra_g

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:11

    googlat lite o läst om en del som försökt med quicktime pro o konvertera men de har inte funkat för dom…

    Because these videos are in the .mov format and because the new QuickTime version is said to understand H.264/AVCHD QuickTime should be the first player choice. But QuickTime (Pro) does not play and usually gets crashed

  • gurra_g

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:16

    Har provat o filma i SD, HD och FHD…

    Det går jätte bra att spela upp filerna som är filmade i sd och hd i lite olika players men FHD funkar inte alls… formatet är (.MOV) oavsätt om man filmar i sd, hd eller fhd…

  • gurra_g

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:18
  • gurra_g

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 15:21

    Det ända programet som jag lyckats spela upp filmer i FHD på är ArcSoft TotalMedia som man får med när man köper kameran… Men det går bara o kolla på klippen inte o spara om dom… eller o spara om dom i annat format…

  • gurra_g

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 20:41

    Någon som fått det att funka på mac… Själv har jag PC…

    Hi Guys,

    I just got it working with FCP and in 1080i.

    Just convert the FDH file using Quicktime Pro with the “avc1Decoder.component”

    1) Make sure you have the avc1Decoder.component installed

    2) Open the File in Quicktime

    3) Export to Quicktime Movie
    3a) in Options go to Compression and set to Apple Intermediate Codec.
    3b) set Compressor to HDV 1080i

    4) Save to wherever you want to.

    5) Open FCP

    6) Instead of using Log and Transfer just drag the converted file straight into the bin

    7) Now you can use it like any other normal file. You may get a message reminding you that the format is not the format you are using with your current video. Just ignore it

    8) You will need to render it to view it once its in the timeline

    We I am now happy that that works, I was about to freak out and write a very nasty letter to Casio.


    Gunnar

  • daffman

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 15:21

    Det program jag tycker är enklast och ger bäst resultat är definitivt Magic Video Converter.

  • gurra_g

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 15:47

    @Daffman 489474 wrote:

    Det program jag tycker är enklast och ger bäst resultat är definitivt Magic Video Converter.

    Har provat och det funkar inte… Skiten bara hänger sig, precis som alla andra 134 converters jag provat…

    Prata med casio kundtjänst i dag o de sa att de inte hade någon lösning på det… De sa att formatet är nytt och att de inte kände till någon mjukvara som klara av det… Men de trodde att det skulle komma någon mjukvara snart eftersom d är nytt standardformat.

  • daffman

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 19:57

    jobbigt, palla släppa nya format utan konverteringsprogram… 😛

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video convertera (.MOV)-fil ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.