Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool loop i Pozo

  • styret

    Medlem
    15 november, 2012 vid 21:46

    Den går visserligen bakåt men ändå…

  • the_novice

    Medlem
    15 november, 2012 vid 22:37

    Vet inte hur gammal bilden är, men en enkel frontloop gjordes väl på mitten av 80-talet för första gången. Numera är det ju dubbla framåt med planande landning som gäller…

  • dr-masse

    Medlem
    16 november, 2012 vid 07:41

    Har, givetvis, gjorts tidigare och av Robby. Vilket bevisas effektivt av videons något daterade grafik. Hmmm, kan det vara åttital?

    http://youtu.be/KP_bIRODVmE

  • nickeapa

    Medlem
    16 november, 2012 vid 08:28

    Menar inte han att det är en framåtvolt med en Jolle? Har aldrig sett en med Jolle gjort en sådan framåt volt…

  • getwet

    Medlem
    16 november, 2012 vid 15:55

    Med en Kona, beundransvärt men lite tokigt kanske……..

  • the_novice

    Medlem
    16 november, 2012 vid 17:05

    Jaha, det är en Kona, jag trodde det var ifrån 80-talet. Men nu ser jag att han inte har en bröstsele på sig. Här är en svårare loop, end over end, med en olämplig bräda:

    http://www.youtube.com/watch?v=PmN8gM4DbJw

  • svenne

    Medlem
    17 november, 2012 vid 09:11

    Det var värst vad känsliga ni var då. Istället för att påpeka att det redan har gjorts så kan ni väl låna en Kona och göra några loopar på egen hand, eller det bara grejen att någon redan har gjort samma sak?
    Nästa gång någon postar en bild eller film så ska jag genast svara att det där är gammalt skit som någon annan redan har gjort. Eller så kan vi ju tycka att det är kul att någon jävel ens orkar posta något. Ängsliga hipsters är vad ni är, hela bunten.

    Koolt, jag gör då inte en loop med en longboard!

  • joachim_larsson

    Medlem
    17 november, 2012 vid 09:31

    Gör om den själva!

  • the_novice

    Medlem
    17 november, 2012 vid 13:44

    @Joachim_Larsson 703428 wrote:

    Gör om den själva!

    Om du åker till Varberg eller Halmstad nästa gång det blåser så kan du se loopingar både framåt och bakåt, det finns många duktiga svenska vågseglare som behärskar detta.

  • svenne

    Medlem
    17 november, 2012 vid 17:39

    @The_Novice 703441 wrote:

    Om du åker till Varberg eller Halmstad nästa gång det blåser så kan du se loopingar både framåt och bakåt, det finns många duktiga svenska vågseglare som behärskar detta.

    Jag vågar påstå att de flesta svenska vågseglare inte kan göra ett skit på en longboard.

  • oscar

    Medlem
    17 november, 2012 vid 20:58

    Krister har ju helt missat poängen! Det är inte loopen som är grejen utan att det är med en Kona. Dvs ca 30 kg hinkplast som knappt går att bära upp ur vattnet. Så att loopa med denna är imponerande.

    Ta det nu rätt Jocke!! Har absolut inget mot Kona.

  • styret

    Medlem
    17 november, 2012 vid 22:54

    Men varför köra longboard om man vill loopa?
    Jag har inget emot kona men jag tycker mest det känns som att -Kolla man kan visst loopa med kona. Självklart kan man det, longboardloopar gjordes redan på 80talet. Det är ingen som misstror att det går men om det är hopp och loopar man vill hålla på med och visa upp så finns det bättre pryttlar.

    Man kan deltaga i formularace med freestylegrejer med men varför skulle man det?

    Och jag tror att jag skulle kunna loopa en kona.

    Snälla herr Wesley, kan du inte komma på något annat att kalla oss än ängsliga hipsters?
    Det börjar bli uttjatat och biter inte längre plus att det känns rätt ogrundat att kalla vindsurfare för hipsters, håll det bland dina fixies där det hör hemma. 😉

  • svenne

    Medlem
    17 november, 2012 vid 23:39

    Men styret, du ÄR en hipster.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 november, 2012 vid 08:01

    @styret 703465 wrote:

    Men varför köra longboard om man vill loopa?

    Finns många svar på den frågan
    Därför det är en utmaning
    Därför man blir en bättre seglare, kan man få rotation på en Kona kan man få ännu mer snurr på bättre lämpade prylar
    Måste vara en go känsla att komma runt med så stora prylar.
    ????
    Tja, välj själv men jag tycker iallafall det är coolt.

  • joachim_larsson

    Medlem
    18 november, 2012 vid 09:26

    Med en Kona One som är 3.5 meter lång (220 liter) show me! Vågorna var bara 1 meter höga just då.
    Erkänn lite att det är ganska okey?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool loop i Pozo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.