Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool loop i Pozo

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 november, 2012 vid 09:31

    Jo, det är klart imponerande. Hade själv inte gjort om det.

  • the_novice

    Medlem
    18 november, 2012 vid 10:09

    @Joachim_Larsson 703471 wrote:

    Med en Kona One som är 3.5 meter lång (220 liter) show me! Vågorna var bara 1 meter höga just då.
    Erkänn lite att det är ganska okey?

    Nej, jag kan tyvärr inte se någon vits med att segla på så gammaldags utrustning. Sporten har utvecklats mycket sedan 80-talet och med modern utrustning så kan man tex göra loopar på plattvatten. Om du besöker Fiskebäck i Göteborg en dag när det blåser så finns det många duktiga seglare där som kan visa vad man kan göra med modern utrustning.

  • styret

    Medlem
    18 november, 2012 vid 13:53

    @jocke
    Det är ganska okej.
    Låna mig en under våren så får vi se hur det går. Kan bli jävligt spännande.

    @Björn
    med det tankesättet bör man träna utförsåkning med kabelbindning för om man kan klara en slalombana med raka skidor från 30 talet så blir man säkert ännu snabbare nerför med moderna slalomskidor sen.

    @Svenne
    Det är mycket möjligt men jag fattar inte vad det har med det här att göra.
    Det lär dessutom vara mycket mer hipster att surfa longboard än quad om man applicerar klassiska hipsterparametrar till vindsurfing. Quad och fyrlattat måste väl vara ungefär lika hipster som sotarmössa och oversize-tee är nuförtiden.

  • styret

    Medlem
    18 november, 2012 vid 13:56

    @jocke (Skulle skrivit med det här i föregående inlägg men det verkar inte gå att redigera just nu) Ja det är ganska okej.

  • dr-masse

    Medlem
    19 november, 2012 vid 08:07

    @Svenne 703426 wrote:

    Det var värst vad känsliga ni var då. Istället för att påpeka att det redan har gjorts så kan ni väl låna en Kona och göra några loopar på egen hand, eller det bara grejen att någon redan har gjort samma sak?
    Nästa gång någon postar en bild eller film så ska jag genast svara att det där är gammalt skit som någon annan redan har gjort. Eller så kan vi ju tycka att det är kul att någon jävel ens orkar posta något. Ängsliga hipsters är vad ni är, hela bunten.

    Koolt, jag gör då inte en loop med en longboard!

    Ey, Svenne – bara för att man postar ett klipp på att det gjorts behöver ju inte innebära att man dissar inlägget. Då kan det ju vara så att du läser in saker i andras inlägg, ah…

    Jag tyckte det var rätt kul och Joachims inlägg fick mig att minnas Robbys Equipe-loop, som jag då (och fortfarande är) blev sjukt imponerad av. Att loopa en Kona är även det både rätt knasigt och rättså imponerande, men jag tycker att Robbys Equipe-loop är ännu värre.

    E ‘hipster’ det nya ‘stekare’, förresten? 😉

    (och ja, lite smådrygt ‘det har gjorts förr’ kan absolut läsas in i mitt inlägg, skall erkännas med tanke på hur jag formulerade det…)

  • joachim_larsson

    Medlem
    21 november, 2012 vid 16:20

    Hej hopp vad kul att läsa!

  • s66

    Medlem
    21 november, 2012 vid 17:40

    @Svenne 703447 wrote:

    Jag vågar påstå att de flesta svenska vågseglare inte kan göra ett skit på en longboard.

    De har du ingen aning om Svenne! Du har ju aldrig varit på västkusten en blåsig dag ens 😉
    I vilket fall som helst är du välkommen…tveka inte Svenne….våga! Kom hit! Kanske inte som Torö men ack så bra vi har de ibland 🙂

  • s66

    Medlem
    21 november, 2012 vid 17:44

    @styret 703492 wrote:

    @jocke
    Det är ganska okej.
    Låna mig en under våren så får vi se hur det går. Kan bli jävligt spännande.

    @Björn
    med det tankesättet bör man träna utförsåkning med kabelbindning för om man kan klara en slalombana med raka skidor från 30 talet så blir man säkert ännu snabbare nerför med moderna slalomskidor sen.

    @Svenne
    Det är mycket möjligt men jag fattar inte vad det har med det här att göra.
    Det lär dessutom vara mycket mer hipster att surfa longboard än quad om man applicerar klassiska hipsterparametrar till vindsurfing. Quad och fyrlattat måste väl vara ungefär lika hipster som sotarmössa och oversize-tee är nuförtiden.

    Fy fan va kul o se styret göra en killer med en kona i 40 knots o 4,2….ring mig för jag laddar kameran för årets shoot! Tjooohoo!!

  • svenne

    Medlem
    21 november, 2012 vid 19:07

    @S66 703711 wrote:

    De har du ingen aning om Svenne! Du har ju aldrig varit på västkusten en blåsig dag ens 😉
    I vilket fall som helst är du välkommen…tveka inte Svenne….våga! Kom hit! Kanske inte som Torö men ack så bra vi har de ibland 🙂

    Nej, det klart jag inte har. Det blåser ju fan aldrig när jag är där, förutom när jag tvingas åka dit utan brädjävel. Två bomkörningar till värstkusten är en biljett till Portugal. Jag har så svårt att välja. 😉

    Fast hör av dig om Styret tänker ladda en Kona-loop, för det vill jag inte missa.

  • joachim_larsson

    Medlem
    21 november, 2012 vid 21:28

    Detta kan bli kul!

  • joachim_larsson

    Medlem
    21 november, 2012 vid 21:33

    Man får fylla på med flera bilder!
    Det är inte höga vågor, hur fan gör han?

  • styret

    Medlem
    23 november, 2012 vid 07:01

    Lånar du mig en i vår då Jocke?

  • joachim_larsson

    Medlem
    26 november, 2012 vid 15:27

    Självklart!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cool loop i Pozo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.