• Costa Brava

    Publicerad av gustavl på 7 juni, 2009 vid 10:43

    Sticker till Spanien och Golf de Roses nu på torsdag och tänkte höra runt lite vad folk som varit där tycker/tänker om stället. Såg på wguru att de inte skulle va någon vidare vind under tiden jag är där men det skall tydligen vara någon form av lokal vind som kickar in på eftermiddagen som skall ge en ganska kraftig vind. Alltså någon form av sjöbris. Denne skulle vara kraftigast runt midsommar tydligen.
    Så om det är någon som varit där under samma tid som jag skall vara där så får ni gärna berätta hur pålitlig denna vind som kallas för “gardi” el likn. är.

    /GL

    gustavl svarade 14 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • imported_macts

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 06:58

    Antagligen är vinden bra då PWA kör en tävling där med start imorgon! Kolla med Jeppe (konfen namn) här på forumet, tror det var dit han var tidigare i våras.

    Och passa på att dra ifrån Albeau, Dunken osv på en slör nu när ni ändå är där samtidigt:-)

  • jeppe

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 09:47
    GustavL;551669 wrote:
    Sticker till Spanien och Golf de Roses nu på torsdag och tänkte höra runt lite vad folk som varit där tycker/tänker om stället. Såg på wguru att de inte skulle va någon vidare vind under tiden jag är där men det skall tydligen vara någon form av lokal vind som kickar in på eftermiddagen som skall ge en ganska kraftig vind. Alltså någon form av sjöbris. Denne skulle vara kraftigast runt midsommar tydligen.
    Så om det är någon som varit där under samma tid som jag skall vara där så får ni gärna berätta hur pålitlig denna vind som kallas för “gardi” el likn. är.

    /GL

    Japp vi var där första veckan i April, tror att det var lite för tidigt, för att få pålitlig bris i Golf de Roses, det var helt enkelt inte tillräckligt varmt när vi var där.

    April skall trots allt vara den mest pålitliga månaden vad det gäller vind, men jag misstänker att det kickas in mer bris mot slutet av april/maj, men men det är väl säkert olika från år till år.

    Hur som helst när det väl var varmt så fick vi bra bris trots allt och då i syd – sydostlig riktning som gav lite schyssta vågor.

    Vidare så kickar ju Tramountana in tidig vår, vi fick ett par dagar med Tramountana på 10 dagars surf, en kraftig vind (kuling) från Pyreneérna som är ganska byig

    Vi var vid Mistral center hela veckan, om du skall ha egna prylar med dig, så verkar det som locals hänger närmare Golf De roses staden, alltså lite mer norrut i Golf De Roses viken. Framförallt vid Tramountana så verkar det mer tryck i vinden ju närmare staden Golf de roses man är.

    Hoppas att det blir varmt, för då kommer ni troligen få bra med bris under eran vistelse.

    För att få lite känsla för vindsurfing en vanlig brisdag så kan du ju kolla in här, filmade för första gången med min helmetcam:

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=2ixaiErKhvU”]YouTube – Windsurfing in Golf de Roses Spain[/ame]

    Ha det gott!

  • gustavl

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 15:48

    Tack MacTS och Jeppe för dom svaren. Vi tar inte med egna grejer utan vi håller oxå till vid mistral-centret i Golf de Roses. Lät ju väldigt positivt och att världselitet skulle va på plats samtidigt lät ju väldigt skoj.

    MVH// GL

  • gustavl

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 16:51

    Costa Brava var ett väldigt trevligt ställe. Dock hade vi lite otur med vinden men vi fick en helt ok dag. Här kommer några bilder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.