Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Cumbuco boende tips?

  • Cumbuco boende tips?

    Publicerad av jonbl på 23 augusti, 2010 vid 21:20

    Tjo,

    Funderar på att dra årets kiteresa till Cumbuco nu nästan omedelbums då min semester äntligen har börjat. Så jag undrar om någon har bra tips på boende?

    Då jag reser själv söker jag gärna ställe med skön stämning där man enkelt träffar andra. Nåt slags kitecenter i närheten vore bra också då jag har iko-kort men måste hyra allt. Fast det finns la säkert ett gäng.

    Eller om ni tycker att jag bör tänka om och resa nån annanstans så får ni gärna föreslå något anant 😀

    skoglund78 svarade 11 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jonasm

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 00:44

    hej är i cumbuco sedan 2 veckor tillbaka. Rätt lungt här, säsongen har inte kommit igång ännu – bra med vind men endast 20 st kites ute samtidigt (exkl lagunen, 5 km downwind). Mindre folk än jag räknat med. Har varit en del i Cabarete tidigare och där är det klart med folk både på stranden och i byn än här. Men det lär bli mer folk om några veckor. Sjukt stabil vind, har blåst varje dag sedan vi kom hit.

    Vi bor på Jardin Reale, ett lgh komplex 20 meter från stranden. De flesta kitar som bor här, ok standard 60 kvm med pool på området. 5 min från “centrum” . Ingen AC (som dock inte behövs enligt mig), enkelt penty. Hyr lgh för 6500 kr för en månad av en spansk kille, Martin. Nås på; mlml_4@yahoo.es

    Dock är september uthyrt av Martin. Annars är det de olika pousadorna som gäller för de flesta som stannar här, finns lite olika. Sök på nätet. Alla ligger nära stranden. Pris från 80 reais per natt (cirka 300 kr), per månad kan du deala lite men runt 5000 kr verkar de flesta betala. Mitt tips är att du väljer boende på plats, börja med att ta in på valfi pousada i ngr dagar och kolla sen runt.

    Vill du lyxa finns det feta lgh att hyra också, komplett kök, kabel-tv, 100 kvm plus 50 kvm altan, AC etc. De ligger på runt 4000 kr per vecka.

    dra ett mail om du vill veta mer eller om jag ska kolla ngt ställe åt dig! Eller om du vill dra en drink när du kommer hit!

    jomalmgr@cisco.com

    Vi drar vidare till Paracuru och sedan Taiba om 2 veckor så vill du ha tips därifrån så hör av dig.

  • petting_4

    Medlem
    29 augusti, 2010 vid 12:37
    JonasM;627494 wrote:
    hej är i cumbuco sedan 2 veckor tillbaka. Rätt lungt här, säsongen har inte kommit igång ännu – bra med vind men endast 20 st kites ute samtidigt (exkl lagunen, 5 km downwind). Mindre folk än jag räknat med. Har varit en del i Cabarete tidigare och där är det klart med folk både på stranden och i byn än här. Men det lär bli mer folk om några veckor. Sjukt stabil vind, har blåst varje dag sedan vi kom hit.

    Vi bor på Jardin Reale, ett lgh komplex 20 meter från stranden. De flesta kitar som bor här, ok standard 60 kvm med pool på området. 5 min från “centrum” . Ingen AC (som dock inte behövs enligt mig), enkelt penty. Hyr lgh för 6500 kr för en månad av en spansk kille, Martin. Nås på; mlml_4@yahoo.es

    Dock är september uthyrt av Martin. Annars är det de olika pousadorna som gäller för de flesta som stannar här, finns lite olika. Sök på nätet. Alla ligger nära stranden. Pris från 80 reais per natt (cirka 300 kr), per månad kan du deala lite men runt 5000 kr verkar de flesta betala. Mitt tips är att du väljer boende på plats, börja med att ta in på valfi pousada i ngr dagar och kolla sen runt.

    Vill du lyxa finns det feta lgh att hyra också, komplett kök, kabel-tv, 100 kvm plus 50 kvm altan, AC etc. De ligger på runt 4000 kr per vecka.

    dra ett mail om du vill veta mer eller om jag ska kolla ngt ställe åt dig! Eller om du vill dra en drink när du kommer hit!

    jomalmgr@cisco.com

    Vi drar vidare till Paracuru och sedan Taiba om 2 veckor så vill du ha tips därifrån så hör av dig.

    Hur länge blir ni nere? kommer ner den 3:e oktober o stannar iaf. resten av året! kul o träffa lite folk hemmifrån också!

  • skoglund78

    Medlem
    17 september, 2012 vid 20:27

    Tjena. Såg du varit i Brasilien. Åker till combuco i november och stannar tre veckor. Tänkt åka till någon håla till. Vad kan du rekommendera ang boende och ställen att besöka??? Svårt hitta något bra boende hemifrån. Tacksam för svar. Gustav

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Cumbuco boende tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.