Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbucorapport

  • Cumbucorapport

    Publicerad av eddie på 25 augusti, 2007 vid 21:10

    Egentligen ar jag ratt sur.
    Varfor har ingen berattat om hur javla bra det ar har…?
    Hade egentligen tankt att dra vidare till Paracuru och Jeri, men har svart att slita mig.
    Det sags att i Paracuru sa kan man inte bo pa beachen… darfor maste man ha bil?
    Men det gar inte att koa med en 2wd till Jeri…?
    Hur gor man da?
    Hyr en bil for att kora till Paracuru, tillbaka hit for att lamna den och sedan vidare t Jeri?
    Puss & Kram!

    larsi svarade 16 år, 7 månader sedan 20 Medlemmar · 65 Svar
  • 65 Svar
  • skotten

    Medlem
    25 augusti, 2007 vid 22:53

    aww eddie has to drive a 2wd… we feel your pain man… miss ya buddy.

  • nic

    Medlem
    26 augusti, 2007 vid 05:43

    @Eddie 408644 wrote:

    Egentligen ar jag ratt sur.
    Varfor har ingen berattat om hur javla bra det ar har…?
    Hade egentligen tankt att dra vidare till Paracuru och Jeri, men har svart att slita mig.
    Det sags att i Paracuru sa kan man inte bo pa beachen… darfor maste man ha bil?
    Men det gar inte att koa med en 2wd till Jeri…?
    Hur gor man da?
    Hyr en bil for att kora till Paracuru, tillbaka hit for att lamna den och sedan vidare t Jeri?
    Puss & Kram!

    Jävla lyxproblem. Det e ju för faen downwind hela vägen till jeri 😛

    nic

  • christian12345

    Medlem
    26 augusti, 2007 vid 21:17

    Låter bra att du trivs… Ska själv dit december och halva januari – och jag glädjer mig som ett litet barn.

    Har inte varit där själv förr, men kanske någon av de här kan hjälpa dig om du inte hittar hjälp någon annan stans:

    Arve Solberg, norrman, har bott i Cumbuco: +47 9206 0268
    Anders Mark, dansk, har surfat i Cumbuco: +45 2553 1244
    Mads Bording, dansk, har surfat i Cumbuco: +45 2222 9023

    Christian

  • vicky

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 12:09

    Jag kommer till cumbuco ikvall, FEST!

    Doohhh kan inte planet ga snart, jag somnar pa stallet narsomhelst.

    PUSS cya

  • eddie

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 15:11

    Tjena…
    Ahh, norrman och en dansk har jag redan har. Men man far olika info av alla mojliga. Men det borjar klarna nu…

    Vicky!
    Jag bor pa BlueWind… det ar latt att hitta. I ena andan pa bargatan ligger ett litet grõnmalat komplex – undrar om de málade efter eller innan de dõpte stãllet till Blue Wind?
    Ikvãll ar vi nog inne i Fortaleza….

  • vicky

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:55

    Kajta lagunen idag

    Så jäkla bra, alla borde dra hit detta är det bästa.
    Bikini brudar som står och hejar på och serverar öl

    Vi drar och käkar nu Eddie, kommer ni förbi senare?

  • wibban

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:59

    Någon som ska dit i November.
    Jag kommer till Cumbucu den 7:e och åker hem den 2:a December.
    Var där förra året oxå och ja, det är rätt fantastiskt där men ibland är det rätt trångt oxå.

    Hur är det i Lagunen nu?
    En dag förra året så räknade jag det till 55 kiter i lagunen samtidigt… hyfsat trångt då :).

    Ha det bra
    /Wibban

  • eddie

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 00:30

    Det är inte trångt just nu… varken i Lagunen eller i havet.
    Det är bara fint… allt är fint…. som snus!

  • vicky

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 02:12

    Nu ar det svart som fan, var pusada vart just ranad av banditer med pistoler och knivar. Dom tog allt jag hade inklusive pass, dator, kamera, ipods, pengar a kort. Väskan med allt viktigt ;-(

    Jävla bandit land, jag längtar efter Sverige.
    Mina kites är det enda jag har kvar =/

    haha lyckas bli ranad efter 24h vad far jag for pris?

    Ähh far sluka mina sorger med caprinhas imon pa high-life och börja diska imon kväll.

    Peace

  • nic

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 05:34

    @Vicky 409604 wrote:

    Nu ar det svart som fan, var pusada vart just ranad av banditer med pistoler och knivar. Dom tog allt jag hade inklusive pass, dator, kamera, ipods, pengar a kort. Väskan med allt viktigt ;-(

    Jävla bandit land, jag längtar efter Sverige.
    Mina kites är det enda jag har kvar =/

    haha lyckas bli ranad efter 24h vad far jag for pris?

    Ähh far sluka mina sorger med caprinhas imon pa high-life och börja diska imon kväll.

    Peace

    Tråkigt att höra att de gått över till pistoler å knivar 🙁
    Det finns bättre ställen ur alla synpunkter. Hoppas ingen åker till just Cumbuco efter detta.

    Till andra som ska till brasilien:
    -Lämna ringar å annat hemma, klä ner dig.
    -Kolla försäkringar innan så man inte tvekar att lämna bort grejor om nån insisterar.
    -Skippa Cumbuco. Detta är varken första lr sista ggn.
    -Hör er för om ställets rykte innan ni åker dit. Är det mycket turister kan ni utgå från att det även finns risk att bli av med grejor.

    Cumbuco är en misshandlad liten fiskeby, invaderad av alltför mycket (kite)turister som går i grupp och inte pratar med lokalbefolkningen.
    Brasilien är fantastiskt å det är tråkigt att allt för många matar denna turistfälla.

    nic

  • christian12345

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 06:35
    Vicky;409604 wrote:
    [..]vart just ranad av banditer med pistoler och knivar. Dom tog allt jag hade inklusive pass, dator, kamera, ipods, pengar a kort. Väskan med allt viktigt [..]

    Shit! Din stackare. Man blir ju orolig som fan när man hör sådant där.

    Hur gick det till? Var det när du gick runt i staden? Var du ensam? Var det mörkt? Var det andra i närheten? Varför hade du alla de där grejerna med dig? Finns det något du så här i efterhand kommer i tanke om att du kunde ha gjort för att undvika det? Har du några tips till oss andra som ska dit?

    Peace.

  • andi_j

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 06:57

    Det har jag sagt hela tiden Cumbuco suger! “Alla” som har varit där har ju fan blivit av med något!! helt sjukt! Kommer aldrig att åka dit igen. Paracuru däremot har en helt annan atmosfär, längre ifrån storstan=mindre bandidos!

    Jävligt tråkigt för er som är där dock 🙁

  • wibban

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:48

    Fan va trist…
    Vilken Pousada var det?

    Jag kan hålla med om att det händer lite för mycket dåligt där och fick själv en hyrbil sönderplockad förra året men det får bli ett besök där i November iaf…
    Jag lärde känna alldeles för många härliga människor där sist som ska dit då oxå.
    Stället är fattigt och ligger kanske lite för nära Fortaleza. Det är väl typ 3 mil in till Fortaleza. Kiteturisterna är många och banditerna lär ju sig snabbt var det finns snabba pengar att hämta.

    I övrigt så är det fortfarande ett kanonställe med trevliga människor och bra kiting i både lagunen och rakt utanför Cumbuco… bara tråkigt att man alldeles för lätt blir av med grejer där…

    Paracuru såg trevligt ut när jag var där men det såg inte så roligt ut då det var oerhört trångt där. Jag var där i Oktober och då var det precis smockfullt där. Jag kom inte ihåg hur många kites jag räknade det till men det var över hundra har jag för mig…

    Så hör gärna av er om ni ska dit så kanske vi kan partaja eller kita ihop där.

    /Wibban

  • patrikol

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 11:27

    Skit trist tack för varningen då får dom ha det stället för sig själva!

    Bra att du klarade dig undan själv trots allt.

  • krillan82

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 11:38

    Jävla idioter. Tur att i allafall du själv kom oskadd där ifrån.

    Tacka vet jag sydkusten. där kan man fan lägga allt på stranden förutom kanelbullar för dom snor fiskmåsarna.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cumbucorapport

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.