• Publicerad av gegga på 26 oktober, 2001 vid 10:56

    Finns det någon idag som bygger Custombrädor i Sverige
    eller i närheten enligt personliga önskemål angående
    airbrusch mm ?
    Finns det någon här som köp en custom nyligen med
    positiv resultat?
    Är själv intresserad att köpa en personlig bräda
    fast med mått och kurvor från någon bra seriebräda.

    ola-h svarade 22 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ola-h

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 12:50

    CLS/Ulf Larson i Varberg skulle nog kunna göra det du söker. Han äg grymt intresserad av finish och airbrush, men kanske inte fullt så intresserad av shape och konstruktion.

    Nästan alla brädor han bygger är kopior av standardbrädor. Jag har låtit honom bygga ett par brädor till mig efter väldigt detaljerade ritningar jag själv gjort. Det som varit specificerat på ritningen har blivit OK, men allt man inte EXAKT säger hur det skall vara kan bli hur som helst.

    Jag försökte öven när det gäller konstruktionen specificera det mesta. Materialval och sådant, vilka fibertyper som skulle ligga på vilket ställe etc, funkade förståss, men jag han ville inte riktigt utföra laomieringen som jag ville och enligt mina beräkningar blev det lite mycket plast i fibern vilket resulterade i 6.2 kilo istället för beräknade 5.3-5.8kg. Boxar och sån’ttror jag han börjar få koll på (efter vissa problem tidigare).

    Personligen tycker jag inte det skulle vara värt att välja CLS istället för en serieräda endast på grund av att man vill ändra airbrushen. Ett alternativ är att köpa en fräsh begagnad bräda (köp min, Proof 99, 249, 5.5 kilo) och låta Uffe Slipa ned och lacka om den. Det skulle han säkert göra bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.