Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cycladerna -Råd snälla!

• Cycladerna -Råd snälla!

Publicerad av vilhelmerovraren på 25 maj, 2005 vid 17:55

Jag och en kompis drar med största sannolikhet till cycladerna på lördag, landar på santorini… Vart är bästa stället att ta sig till? ska vi ta oss ut till nån annan ö eller har santorini några fina stränder? vi tänkte hyra grejer där nere men om ni tycker att man ska ta med egna så säg till! båda två gillar nog plattvatten framför brytande vågor och jag läste nånstans att santorini kan va bra vågigt. hjälp oss snälla!! vi drar 28/5!
    Schyst!!

vilhelmerovraren svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lars_k

Medlem
    25 maj, 2005 vid 18:14

Santorini har kasst med uthyrningar. Åk båt till Paros, ta bussen till Paros ostkust, där finns uthyrning. Eller Naxos nära hamnstaden (västsidan) finns ett antal uthyrningar också, samt en längre neråt kusten. Det är tyskrevier så plattvatten lär du säkert hitta…

• karnan

Medlem
    26 maj, 2005 vid 08:36

Naxos helt klart! Var där förra sommar och reser snart igen. Uthyrningen ligger precis utanför Naxos stad i slutet av stranden. Där finns två uthyrningar, den ena heter Flisvos sportclub. Tysk ordning och vind mellan 8 och 22 meter den veckan jag var där. Jag vill minnas att jag skrev en längre rapport under “resmål” här på konfen. Leta runt där.

Flisvos

• pulver

Medlem
    26 maj, 2005 vid 09:14

Naxos!! Grym surf och oerhört mysig ö. Näsa Naxos stad har ni totalt plattvatten inanför ett långt rev och bra vågor utanför om ni blir sugna att prova… Väldigt vindsäkert.

I Mikri Vigla några mil söder om Naxos stad finns ett Mistralcenter. Här är det fransmännen som regerar, i Naxos stad är det tyskarna. Mikri Vigla brular ha lite mer vind än stan men det är chop, inga rena vågor. Grymt fin strand i Mikri Vigla. Badgästerna åker dit bara för den. Grov sand som inte yr upp i ansiktet när det blåser 20 m/s och tjejen ligger och solar…

• vilhelmerovraren

Medlem
    26 maj, 2005 vid 11:06

ingen som vart på golden beach på paros? lutar mot det för det verkar rätt mkt billigare än naxos, men det måste ju va fint också! och så som ni beskriver naxos låter ju väldigt trevligt!

• pulver

Medlem
    26 maj, 2005 vid 12:39

Paros är också trevligt, inte som Naxos, men trevligt. Längesedan jag var där dock. Har aldrig surfat där. Vad är det som är dyrt på Naxos? Boende bokade jag inne i Naxos stad för 18 euro/natt för två personer i ett dubbelrum med dusch och balkong. Vill minnas at placet hette Windmill. Sök på accomodation och Naxos så kommer du hitta det. Jag längtar dit nu…

• vilhelmerovraren

Medlem
    26 maj, 2005 vid 15:05

inte så att naxos verkar överdrvet dyrt, men paros hade iaf billigare vindsurfinghyra… skall kika upp ditt boende!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Cycladerna -Råd snälla!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.