Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cykellagningskit eller strykjärn?

  • cykellagningskit eller strykjärn?

    Publicerad av flle på 23 maj, 2009 vid 18:19

    har fått 2 små hål i leading edge bladdern. e lite osäker på det med strykjärnet och smörpappret. vilken temperatur ska man ha? eller går det bra med ett kit som man lagar cykelslang med?

    langens_kite svarade 14 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • chrilleg66

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 14:38

    Strykjärn får du va försiktig med.. Smälte ihop min när jag testa förra året.
    Mitt tips är att betälla ett lagningskit om du inte fick nåt med kite´n.
    Brukar följa med små klisterlappar som fungerar kanon…

  • langens_kite

    Medlem
    24 maj, 2009 vid 21:49
    f|lle;548173 wrote:
    har fått 2 små hål i leading edge bladdern. e lite osäker på det med strykjärnet och smörpappret. vilken temperatur ska man ha? eller går det bra med ett kit som man lagar cykelslang med?

    För tusende gången Liqvisole (eller hur det stavas), funkar lika bra eller bättre än alla lagningskit.Finns på Classe och de flesta bensin mackar.
    1.Om det är ett litet hål utan risk för att limma ihop blåsen, sätt en liten dutt.
    2.Om det är större.Tejpa blåsan på ett slätt och rent golv,peta in en bit plastpåse som går ca 5 cm utanfor kanten på hålet och få den att ligga slätt( är till för att INTE limma ihop blåsan). Smeta liqvisolet på en lapp från en gammal blåsa. Tryck dit.Plastpåse över och en bunt böcker.
    Låt torka minst ett dygn.
    Påsen inne i blåsan kan vara kvar eller pillras ut genom tömningsventilen.
    Har lagat hål som varit stora som handbollar på det här viset och alla har hållit.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cykellagningskit eller strykjärn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.