Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf D2-events 2017 summering + vad vill vi 2018?

  • D2-events 2017 summering + vad vill vi 2018?

    Publicerad av jlhp på 11 september, 2017 vid 21:58

    D2 2017 kort summering:

    Fyra händelser i år.

    Nynäshamnsregattan en helg i maj där vi seglade tillsammans med Kona, och Formula startade 5 min före. Fyra deltagare.

    Longboardträff i Steninge, en helg, också i maj. Åtta deltagare, en D1 resten D2, en del då utan bräda men som efteråt har skaffat brädor. Enbart frisegling, njuta av livet och snack.

    Åhus en helg i augusti. Tävling sanktionerad av ID2CA. Sex deltagare, varav en från Frankrike och ordföranden i ID2CA från Kanada. Startade 5 min efter Formula ena dagen och 5 min före andra dagen. Det senare fungerade förvånansvärt bra tyckte jag.

    Skåneserien i Åhus en lördag i september. Två deltagare + en raceboard. Startade samtidigt med Formula. Hade varit intressant att testa att starta en minut efter Formula.

    Samtliga evenemang var roliga, trevliga och givande tycker jag.

    Några bilder från Åhus:

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    jlhp svarade 6 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jlhp

    Medlem
    11 september, 2017 vid 22:07

    Inför 2018 kanske lagom med en dag på Nynäshamnsregattan + D2-träff med raidsegling eller dylikt den andra dagen, kanske på annan plats närmare Stockholm?

    Hade varit kul att åtminstone vara med på några deltävlingar i Skåneserien. Kanske eventuellt vara med på Öland Kristi himmelsfärd, samt på något sätt visa upp oss på Hallifornia eller Apple Bay day? Någon Longboardträff eller D2gathering?

    Ja det är bara några möjligheter som finns, kom gärna med fler förslag, och framförallt feed-back – vad vill VI?

  • rmz

    Medlem
    12 september, 2017 vid 10:11

    För mig har det blivit en tradition att segla på Haga kristiflygarehelgen, i år var jag där sön-sön,så fick chansen att träna på brädan i flera dagar, vilket är nyttigt, kona gänget dök upp i slutet veckan, och dom tycker Haga är ett toppenställe att ä få bra träning!
    Det ska mycket till om jag inte är där 2018, annars om man vill få mer tävlingsvana så får man köra kona också,jag/vi tränar båda kona/raceboard, hoppas kunna vara med nån tävling nästa säsong! 👍

  • jlhp

    Medlem
    17 september, 2017 vid 10:14

    Ok rmz, tack för input 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf D2-events 2017 summering + vad vill vi 2018?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.